Autós fronton mindig történik valami érdekes. Ebben a hónapban is lesz mit nézni, főleg ha tesztre is megérkezik a két szépség. Előljáróban, amolyan kedvcsináló jelleggel, járjuk körbe a két áldozatot, aztán ha itt az ideje, ígérem a gázpedálra is rátaposunk majd.
Az új Audi A8
Az Audi A8 az az autó, amire kortól és nemtől függetlenül a populáció 60%-a felkapja a fejét és egy Alfred típusú sofőrt képzel a fekete autó bézs vezetőülésébe. Igen, az A8 mindig is sofőrös autó volt. A korábbi változatok sajnos sokszor méltatlan gazdákhoz kerületek, ezért a megmaradó 40%-nak inkább ellentétes, a sokszor a szoli előtt bocsijelzővel álló, gyűrött tarkós kép él a fejében.
Közel 50 millióba kerül az új A8, amiből azt hiszem kitelne egy komolyabb flotta Dacia Logenekből, vagy szimplán egy lakás a húzós ingatlanárak mellett is. Azonban a rövid ideig próbált Audi A8 50 TDI elég erősen tudja győzködni az embert, hogy valami jó hitekonstrukció után nézzen. A német jószágot gyakorlatilag minden földi jóval telepakolták, amit el tusz képzelni. A fizikai gombok eltűntek, már az i-Drivehoz hasonló rendszer sincs tárcsával és tekergetéssel. Van helyette viszont innováció, smart-funkciók meg tömérdek képernyő, plusz egy kis zongoralakk.
A középső konzolon mindent nyomkodással állítunk, a slusszpoén pedig az, hogy gyakorlatilag egyből rezeg, hogy haver, most eltaláltad. A belső tér szemet gyönyörködtető, minden varrás és illesztés a helyén van, ahogy az el is várható ebben a szegmensben. A hátsó ülésen utazni talán méginkább relaxáló, hiszen az itt található masszázs üléseket egy kipattintható tablet segítségével is tudjuk irányítani. Fontos megemlíteni, hogy a külső ezúttal sem lett igazán hivalkodó, a formaterv pedig egy laikusnak könnyen összekverhető mondjuk az A6-ossal.
Háromliteres turbódízel, megspékelve elektromos rásegítéssel, 290 lóerővel, kéremszépen nem kell több! 6 másodperc alatt 100, csendben, zajtalanul, suhanva az aszfalton. Az autó kikezdhetetlen, szépen fordul és semmit, de semmit nem érzünk meg benne. Önvezető mód? Ne erről majd beszéljünk legközelebb!
Az új Touareg
Ha az Audinál emlegettük az innovációt, akkor azt gondolom, a Touaregnél is ódákat lehet zengeni róla. A VW piacra dobta a szerintem egyik legjobb autóját. Végre megérkeztek a változások, a kezdő 18 millás ár pedig elfogadhatónak mondható egy középvállalkozó számára is. Ráadásul amit a vállalat ezért a pénzért ad, arra nehéz szavakat találni. Természetesen a majomfogók és a kijelzők pixelsűrűsége nem adhat el egy kocsit, itt a műszaki alap is rendben van, sőt.
A 2 tonnás súlyt könnyendén vezethetővé teszi a változó áttételű kormányzás, az adaptív lengéscsillapítók és az extraként rendlhető off-road csomag. Az arányok is változtak: 7 milliméterrel alacsonyabb, 7,7 cm-el hosszabb, 4,4 cm-vel pedig szélesebb testbe öntötték az új Touareget. A diétának köszönhetően pedig 106 kg-ot fogyott. Az elején említett technológiai orgazmusról csak annyit, hogy ezúttal az autó olyan kijelzőt kapott a középkonzolra, ami 15 colos, tehát gyakorlatilag olyan, mintha a Macbookom képernyőjét nézegetném.
Az Innovasion Cocpitre keresztelt csoda másik két megjelenítős rendszerének darabja a kormány mögött foglal helyett, mely szerényen csak 12 colos. Ezek kezelhetősége simán iPad-közeli élményt ad. Úgy tűnik tehát, hogy az idei év méginkább az okosfunkciók autóipari bevezetéséről fog szólni.
Szevasz Uram!
SSANGYONG REXTON G4 PREMIUM 4WD - VEGYÉL LUXUST OLCSÓN
ELÉG MENŐ EHHEZ A FÜLED? - BEOPLAY H4 ÉS BEOLIT 17 TESZT
HONOR 8 TESZT - JOBB, MINT AZ AKTUÁLIS CSÚCSTELÓD?
SPORT OKOSESZKÖZÖK ÉS ZENE NÉLKÜL? FELEJTSD EL!
Kövessetek minket Bloglovin'-on is, hogy ne maradjatok le egyetlen blogbejegyzésről sem!
Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG
Instagram: @COLORCAM_M és @COLORCAM_WS
Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?
Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!