Steppelt bőr belső, 360 fokos kamera, elől-hátul fűthető-hűthető ülések, gratuláló emberek az utcán, lehúzódó autók a belső sávból. A találós kérdés megoldását már ellőttem a címben, de úgysem hiszed el, ha nem látod. Úgy, ahogyan ez velem is megesett egy hete.
A koreai autógyártót még sokan nem ismerik, annak ellenére, hogy jó ideje a piacon vannak megbízható terepjáróikkal. Az indiai Mahindra tetemes részesedést vásárolt a vállalatban, kisebb lökést adva ezzel a fejlesztéseknek, és egyre inkább úgy tűnik, hogy a design osztálynak is. Volt szerencsém korábban az előző generációs Rextonhoz és hát hmm, európai szemmel nem igazán volt csinosnak mondható. Műszakilag kicsit olyan érzése volt az embernek, hogy a csillagos vállalat rég eldobált csillagrombolóiból próbálnak új járművet varázsolni több-kevesebb sikerrel.
Ennek azonban egy komolyabb kardvágással vége szakadt. Csabi barátom nemrég mesélt az új Rextonról és megyőzött, hogy tegyek vele egy próbát. Nagyon örülök, hogy így történt, ugyanis a G4 fantázianévre keresztelt terepjáró nem kis meglepetéseket tartogatott. A régi emlékek a Korandoval és a Rextonnal kapcsolatban már az átvétel előtt a felszínre törtek, így csak bízni tudtam abban, hogy nem úgy fog kinézni az autó, mintha részegen leültem volna rajzolni.
Döbbenet! A G4 óriási. Hatalmas. Amerikai léptékkel számolva is böszme. A szó legszebb értelmében. Hátulról kicsit S-Max, oldalról kicsit Range Rover, elölről pedig nem is tudom, csak szimplán mutatós.
Nyugodtan beállhatunk vele egy X-5-ösökkel telezsúfolt parkolóba is, ugyan nem presztízs, de méretei miatt nem kell szégyenkezni. Valószínűleg sokan nem ismerik a márkát még idehaza, és talán nyugatabbra se, ezért érdekes volt látni az emberek első reakcióját, főleg úgy, hogy még nem tudtak a márkával sztereotipizálni. Sokan jöttek oda, hogy nagyon komoly a gép, hogy milyen autó, és többen a zebrán átkelve jelentőségteljesen ‘Yes’-t mutattak. Egyszóval bejött nekik.
Az autó belül talán még nagyobb meglepetés, mint kívülről. Ami elsőre megüti a szemet, az a nagyon prémium szegmensben található steppelt bőr és az igényes anyagok. Semmi kopogás, semmi fröccsöntött cucc. Igényes, és végre rá lehet mondani az áment, hogy ízlésesre sikeredett. Ahogy a fékre állunk és benyomjuk a kormány mellett található start/stop gombot, bezizzen a 2.2-es dízel motor. A designt tovább figyelve feltűnik, hogy azért az európai mérnökök már tényleg ott voltak a szobában, bár az ázsiai akarat is érvényesült. Ez olyan, számomra értelmetlen funkciókban nyilvánul meg, mint például az index hang megválaszthatósága. A madárcsicsergéstől a standard jelzőhangig van itt minden. Előbbi hosszútávon kicsit bosszantó. Egyébként a kilóméteróra, a fedélzeti kompjuter, és a fordulatszámmérő is digitálisan jelenik meg. A kijelző testreszabható, a szokásos információk mellett kiválaszthatjuk azt is, hogy mikor milyen kinézetet kapjon. A hifi szépen szól, az oldalt található hanszórók megjelenésre olyanok, mintha a Bang&Olufsen és a Bose közös házasságából született zabigyerek lenne. Egyébként abszolút középkategória felett van. Kicsit arrébb a középkonzolon pedig ott csücsül a kifejezetten minőséginek tűnő képernyő, ami viccen kívül jobban működött, mint a legtöbb Audiban. Mindent villámgyorsan felismert, ráadásul a CarPlay sem hiányzott belőle.
Az egyik kedvenc elemem a váltónál található gumipöcök volt, ami a telefonunkat hivatott egy helyben tartani. Szuper praktikus a Waze-zel navigáláshoz.
A “Powered by Mercedes” szlogen maradt, így a váltót megint a 7 sebességes merci személyében kell üdvözölnünk. Néha sokat gondolkodik, de nem elrettentően sokat. Motorikusan kihozták a lovacskákat a Rextonból, bár 181 lóerő mai rohanó világunkban nem kiemelkedő teljesítmény. Ellenben bőven elég akár az autópályázáshoz, akár egy kigyorsításhoz előzésnél. Bár ilyenkor a bő két tonna szépen megmozdul, óvakodjuk a kátyúktól, fekvőrendőröktől és az egyéb kellemetlenségektől, az autó nem olyan, mint egy megszokott önhordó karosszériás városi SUV. A G4 ugyan minden jóval fel van szerelve, de még mindig alvázas felépítést kapott. Ahogy említettem, ez rossz utakon megbosszulja magát, viszont terepezésnél és vontatásnál hálás lehet. Ráadásul így tudnak a Rextonból pickupot is készíteni.
A csomagtér irdatlan nagy. Ez alaphelyzetben 1051 litert jelent, de tovább növelhetjük a helyet a hátsó ülések lehajtásával.
Lehet ezt így is? Az általam tesztelt teleextrázott Premium Rexton ára 13 milllió, ami ebben a szegmensben baromi olcsó. Ezért a konkurenciától csak fapados változatot kapunk, a német autómárkákról nem is beszélve. Persze össze kell barátkozni az alvázas konstrukcióval és hogy pl. LED-es fényszórót nem, 'csak' Xenont lehet kérni bele. Ettől eltekintve telitalálat.
Szevasz Uram!
ELÉG MENŐ EHHEZ A FÜLED? - BEOPLAY H4 ÉS BEOLIT 17 TESZT
HONOR 8 TESZT - JOBB, MINT AZ AKTUÁLIS CSÚCSTELÓD?
SPORT OKOSESZKÖZÖK ÉS ZENE NÉLKÜL? FELEJTSD EL!
Kövessetek minket Bloglovin'-on is, hogy ne maradjatok le egyetlen blogbejegyzésről sem!
Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG
Instagram: @COLORCAM_M és @COLORCAM_WS
Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?
Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!