Kedves Olvasók, kérem vegyék figyelembe, hogy ezt a blogposztot egy nő írja: és hogyan választ egy nő (bort, autót, májkrémet, szempillaspirált)? - Egyértelműen az adott termék csomagolásának tetszetősségét szem előtt tartva. A viccet (félig) félretéve, nagyon is igaz az, hogy hatalmas erővel vonzza pillantásunk, majd irányozza kezünk pénztárcánk felé egy-egy jól sikerült dizájnelemmel, kellemes színvilággal, szolid csillogással ellátott használati tárgy. Hát még, ha a szívünket amúgy is könnyen megdobogtató témáról: a szépségápolásról van szó.
Ma már egy parfümház vagy világhírről áhítozó márka sem létezhet saját vagy a különböző kampányaira felkért dizájnerek nélkül - ennek is köszönhetjük a divatvilág és a szépségipar egyre gyakoribb együttműködéseit, valamint azt, hogy időközben számos díjátadón jutalmazzák a legeredetibb kinézetű kozmetikumokat.
A szépség azonban nagyrészt szubjektív, így az alábbi, általam összeállított lista is, melynek egyetlen célja, hogy bepillantást nyújtson a már külsejükkel is szerelembe ejtő műalkotások világába, ahol a csomagolás magas minőségét jó esetben (de azért legtöbbször) a belbecs is tükrözi. Íme!
1. Tetőtől talpig Louboutin-ben?
Amikor Cher és Beyoncé (hogy a többi hollywoodi híresség nevét ne is említsük) első számú "cipőgyárosa" elhatározta, hogy nem áll meg a lábbelik és a táskák tervezésénél, mi más is juthatott volna eszébe, amivel egy nőt még szebbé varázsolhatna, mint a smink? Elsőként öt évvel ezelőtt körömlakkokkal rukkolt elő a mester, ezt követték egy évvel később a rúzsok. A csomagolásuk a szecessziótól kezdve az ókori babilóniai építészeten keresztül sok stílus jegyeit ötvözi, a záró kupak akár a brit koronaékszereket is eszünkbe juttathatja. Nem mellesleg egy kis fémgyűrű is található rajta, melyen egy fekete selyemszalag bújik át: így válik a rúzsból egyszerre ékszer.
2. Kellemes meteorit-zápor
A Guerlain-ház ikonikus terméke, a különböző színű kis pasztell púdergyöngyökből álló Météorites, 1987-ben született meg, és azóta, az eltelt több mint 30 év során nők millióinak a szívébe lopta be magát. Ez egyrészt finom, ragyogásfokozó hatásának köszönhető, mely a mégoly fáradt orcát is üde frissességgel vonja be, másrészt annak, hogy a klasszikus verzió mellett a gyöngyök összetétele/funkciója és a csomagolás is évszakonként és kollekciónként változik. A kis tégelyek engem rendszeresen levesznek a lábamról, és tényleg megunhatatlanok! A mindehhez járuló, mindent lágyan belengő, finom ibolya-illatot említettük már?
3. Szépséges kollaboráció
A francia L'Occitane-nél a vásárlók (és gyűjtők) nagy örömére gyakoriak a különféle képezőművészekkel folytatott kollaborációk, melyek eredményeképp az ikonikus termékek (főleg a shea vajas vonal) rendszeresen szebbnél szebb köntösbe bújnak. Karácsonykor a Castelbajac divatház tervezőivel működtek együtt, legutóbb pedig a floridai székhelyű Rifle Paper and Co. grafikusai díszítették fel apró akvarell virágokkal a különböző krémek tubusait és tégelyeit. Személyes kedvenceim az együttműködések során a papír- és fémdobozok, valamint a kis neszeszerek, már jópárat beszereztem belőlük, és félő, hogy itt még nem álltam meg :)
4. Rossz kislányos jó kislány
A nőkben rejlő dualitást hivatott kifejezni a Louisa Turner által a Carolina Herrera divatház számára 2016-ban megalkotott Good Girl, azaz jó kislány elnevezésű parfüm. A név ne tévesszen meg senkit, a szexi, stiletto alakú parfümösüveg azt szimbolizálja: magassarkúba bújva a szende lányból is nő lesz, ha pedig egy ilyen remek darab kerül Hamupipőke lábára, nincs az a herceg, akit ne tudna benne elcsábítani. (Az üvegcsének azóta számos limitált, gyűjtői változata is készült: az egyik alkalommal például 300 db egyedi cipellőt gyártottak le, melyet csupa-csupa Swarovski kristály borított! Mérsékeltebb áron került piacra a 'Glitter' változat, ahol a tűsarkú csillámos borítást kapott vagy a vörös bársony bevonatú darab, melyek aztán tényleg a végletekig fokozzák a végzet asszonya hatást.
Ez az írás elsőként a Mazda Öt érzék blogján jelent meg ITT.
Szöveg:
Tükröm, tükröm, mondd meg nékem!
Egy igazi szőke igaz története a hajmegújításról
Beauty á la francaise - Nem vörös rúzs, mégis francia
Szépülj a növények tudásával! - A Vagheggi márkáról
Kövessetek minket Bloglovin'-on is, hogy ne maradjatok le egyetlen blogbejegyzésről sem!
Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG
Instagram: @COLORCAM_WS
Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?
Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!