Peugeot 308 SW - Ezt a kombit sofőrrel kérem

Megjelent: 2015.07.22. 11:22
Írta: colorcam

Kombi? Sosem szerettem igazán ezt a kategóriát. Persze tök jó, hogy tele lehet pakolni, meg lehajtani az üléseket a préri nagyságú rakodótér-növelés érdekében, de valahogy a praktikum mindig a forma rovására ment. Eddig.

img_2088-3.JPG

Francia 

Élnek még a sztereotípiák a francia autókkal szemben, és ezeket sokan hangoztatják is. A 308 SW-vel azonban a Peugeot tavaly egy jó nagy fityiszt mutatott a rosszmájúaknak. Az előítéletek már-már annyira hitelesek, mint hogy például a franciák mindennap békacombot és bagettet esznek. 

Amikor átvettem az autót, már megérintett a gyönyörű, robosztus, kicsit hátul passátos fenék és a vad, tekintélyt parancsoló elülső rész. Egy igazi kombi, ami nem ronda. Az ötajtóshoz képest szépen, 36 centivel növeltek az autó hosszán, így kényelmesen lehet ülni, sőt még terpeszkedni is. A hátsó rész zseniális. Talán ha családi autót választanék, ő lenne az igaz szerelmem. A csomagtartó kinyitása után ugyanis megannyi hely tárul elénk, ahova pakolhatunk. Van ott hátul még egy kis kar is, amit ha meghúzunk, akkor lehuppannak a hátsó ülések, és szigorúan síkban maradnak. 650 liter kérem szépen (bővítve: 1660). Az alacsony peremű csomagtérnek köszönhetően kutya szállításra is ideális. Molly, a család golden retrievere így könnyen "szállt be" és ki, ráadásul ilyen komfortosan még nem utazott. Rég láttam ilyen elégedettnek. 

Minimál bent

Hódít a minimál stílus, és ezt a hullámot kiválóan lovagolta meg a Peugeot is. Ha valamire azt mondhatjuk, hogy letisztult, akkor az a 308 SW belseje. Tulajdonképpen a zen nyugalom szele csapja meg az embert, amikor befészkeli magát a kényelmes Alcantara ülésekbe. Itt nem drogbárónak fogjuk magunkat képzelni, hanem egy igazi úrnak vagy jómódú családapának. A beltér átlátható, az i-Cocpit, avagy középkonzol felénk fordul, és érintéssel vezérelhető. A mazdákban újabban és a német szegmensben már megjelent i-driveot nem kapunk, de ez egy idő után abszolút nem zavaról. Sokkal inkább az, hogy a rendszer félelmetesen lassú. Kellemetlen ez, tudván, hogy mindent innen vezérelhetünk, a légkondin keresztül a multimédiás szolgáltatásokig. A bluetooth a telefonnal való párosodás után sem kommunikál rendesen. Ha zenét váltok, 5 másodperc míg az autó is érzékeli, hogy "hello" már nem Pataki Attila megy, hanem az UFO-tól a napolaj. A 208-as bemutatóján viszont megnyugtató választ adtak a peugeot-sok. A rendszerre jön a frissítés, nyugi van, hamarosan minden szép és jó lesz. 

img_2180-2.JPG

Ami érdekes, hogy a menüben bóklászva találtunk egy úgynevezett Peugeot Apps lehetőséget is, ami számos funkcióval és alkalmazással bővítené az autóban rejlő szoftveres lehetőségeket. Egyelőre erre várnunk kell, mert kishazánkban még nem elérhető a funkció. 

Az emelt műszerfal előttünk terpeszkedik és kifejezetten jól néz ki, bár nem mindig látható megfelelően bizonyos üléspozíciókban. Szerettem, hogy táblafelismerő rendszer is került bele, már ahol tudta, mennyivel lehet menni. Hasznos, ehhez állíthatunk limitet is, így tutira nem fog meg a rendőr a sztrádán se. Sokaknak szokatlan volt a visszafele pörgő fordulatszámmérő. 

A kis kormány vicces. Aki beült, mindenki észrevette, vigyorgott egy sort, de összességében megbarátkoztak vele. Engem nem zavart, könnyen kézre esett, jól lehetett vele manőverezni, bár a kocsi arányaihoz képest valóban megmosolyogtató volt.  A váltó kicsit bumszlira sikeredett, ennek ellenére elegáns, főleg az őt körülvevő zongoralakk rész, ahol a start/stop gomb is helyet kapott. Üresben már 20 km/h-nál leállítja a motort, a kuplung lenyomására pedig szépen újraindít, szinte hangtalanul. Bár a 308 SW nem indítózik, hanem generátorosonan működik, mégis nyugodtabban araszoltam a dugóban, amikor ki volt kapcsolva.

Imádtam a panorámatetőt, amiről az árnyékolót az erre dedikált gombbal húzhattuk le és fel. Növeli a komfortérzetet, természetesen több fény jut a kabinba, leginkább a hátul ülők fogják élvezni. Nyilván ez nem tartozik az alapfelszereltséghez, viszont ott is sokat kapunk, jóval többet, mint némelyik konkurenstől.

Nézzük: ESP, függönylégzsák, tengelyirányban is állítható kormány, klíma, hűthető kesztyűtartó, tempomat (sebességszabályozó), LED-es nappali menetfény, karral hajtható hátsó ülések ill. állítható magasságú ülések.

Családi kombi sport móddal

A kényelmes bőr ülésekbe könnyű befészkelődni, de elaludni nem fogunk, főleg ha plusz 120.000 Ft-ért megvásároljuk a Driver Sport csomagot. A kézifék mellett megjelenő sport gomb megnyomására zabolátlanul érzékeny lesz a gázpedál, a fények pedig vörösben pompáznak. Vicces, de már sok helyen találkoztunk a hangszóróból jövő motorhanggal. A 308-nál aranyat ér a csend, viszont ha gyorsulni vágyunk, a kicsit mélyebb frekvenciákon keresztül jut el majd hozzánk a motorhang illúziója, de higgyétek el, nincs ezzel semmi gond. A váltó hat sebességes, ami az 1,6-osnál nem biztos, hogy indokolt, beértük volna 5 sebességgel is. Ha szépen felváltogatunk, abszolút bele lehet feledkezni a családi kombis érzésbe, de ha picit visszaváltunk és megpörgetjük, erőteljesen hátba fog verni.

A 115 lovas 1.6-os HDI mellett komoly érv, hogy 480.000 Ft-al olcsóbb, mint a nagytestvér kétliteres. Mind a kettő gyönyörűen megy, talán Peugeot ennyire sosem futott még szépen. Így, az előbbi Active felszereltséggel, már 6,4 millióért elérhető. A teljesen felszerelt, mindennel telepakolt  150 lóerős, 370 newtonméteres 308 SW teteje már közel 8,5 millió felé rúg. Sofőr nélkül.

Bizonyított

A 308 SW bizonyította, hogy jó autó. Bár sosem ájultam el az efféle címektől és plecsniktől, valóban jogosan "állt" a dobogóra. A kombis érzésen túl hozza a sportos vadságot, el lehet benne férni, sokat tudunk pakolni bele és mutatós is. A negatívumok sora nagyon rövid. Az anyaghasználat picit lehetett volna jobb, a középső masszív, de egyben puha műanyag borítást mi csak velociraptor bőrnek kereszteltük :) . Az i-Cocpit lassúságán és a Peugeot Apps hiányán túl nem tudunk belekötni az autóba. Végre találtam egy olyan kombit, amit gyerek nélkül is elfogadnék. 

Szöveg és fotó:

Farkas Márton 

 

AUTÓ, AUTÓ, AUTÓ

MAZDA 2 - ELINDULNI NÉLKÜLED, NA MÉG MIT NEM!

BMW I3 (REX) TESZT - ELKERÜLHETETLEN

MERCEDES-BENZ CLASSIC CSILLAGTÚRA 2015 - 570 LÓVAL TOLTUK VÉGIG A FÉL ORSZÁGOT

 

Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG

Instagram: COLORCAM_MAGAZINE

Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?

Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr627631258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása