Most, hogy már a kabriók visszahúzódtak az ideiglenes kivonás árnyékába és az egyszeri üzletember is sorba áll ni kényszerül a téligumikért a szakemberhiány miatt, újra előkerülnek az első autóként használt szekerek. A mai piacon nagy a választék a közép-prémium kategóriás autókból, azonban nem kell elsietni a dolgot.
A flottán túl is van élet, és amikor az ember kiszáll a multiból és a saját szekerét kezdi el tolni, gyakran keres egy jó alternatívát, ami praktikus és kinézetre is mutatós. A leendő vagy már meglévő ügyfeleket felkeresni az Audi A4-gyel igazi élmény. Semmi hivalkodás nincs a küllemében, viszont az eleganciát magában hordozza. Tök szuper, hogy a formavilág nem merül bele túlságosan a múltba, nagyon is újító, de egyben konzervatív is, így a tőzsde-spekulánsoktól kezdve a budai startupperekig mindenki megtalálja benne magát.
Az Audi modellpalettájának egységesítése a laikus szemnek nagyon megtévesztő lehet, hiszen az A4 és az A6 közötti vékony mezsgye elmosódni látszik, sokszor és könnyen összekeverhető. Szürkemetál színű tesztautót kaptunk, és tipikus menedzser járgányként ez tökéletesen illik is hozzá. A beltér ügyesen balanszíroz az újító és a klasszikus megoldások között. Visszafogott minimál design járja át a kocsi belsejét, ami könnyen átláthatóvá teszi a műszerfalat. A egységbe csupán a középen helyet foglaló kijelző rondít bele (ahogy a Mazdánál és Merciknél is), ami nem húzódik vissza, ha épp nincs rá szükség, viszont kikapcsolható.
Űrtechnikára ne számítsunk, nagy meglepetések nincsenek, viszont az Audi ügyel rá, hogy a pénzünkért azt kapjuk, amit elvárunk. Középen az automata váltó nemcsak a kapcsolgatásért felel, hanem kiváló kartámasz is, ahonnan kellő kényelemmel vezérelhetünk mindent, amire szükségünk van. Például a jól megszokott érintőmodullal ellátott módválasztóra kifejezetten csak így érdemes írni, ha nem akarjuk betűnként végigtekerni az ABC-t.
Tesztautónkat minden földi jóval telepakolta a kedves forgalmazó, így kedvencem, a széles képernyős MMI navigácós rendszer is ott terpeszkedett a kormány mögött. Ugyan több mint egy misit dob a végső vételárhoz, mégis érdemes hozzárendelni a konfighoz, annyi infót kapunk rajta keresztül. Hosszú vezetéseknél pedig roppant kényelmes, hogy rögtön a szemünk előtt van.
Hab a tortán, hogy nem kaptunk erős Audit, a feltöltős 1.4 TFSI motorral szerelt űrhajó azonban mégsem volt csalódás. Kellően dinamikus, mondhatni fürge modellről beszélhetünk, ami gyorsulásoknál sem hagy cserben. Azonban a 150 ló nem a kiélezett utcai versenyekre való, hanem a kellemes autózáshoz, ezért a 250Nm nyomatékot a 7 sebességes dupla kuplungos váltó rendkívül ügyesen osztja be, szinte sosem hibázik. Nagyban hozzájárul a vezetési élményhez, hogy a kormányzás is rendkívül egyszerű, könnyen irányítható a kocsi. Az elől-hátul öt lengőkaros felfüggesztés bőven ad stabilitást, ennek köszönhetően a kátyúkat sem nagyon érezzük. A 18 colos felnik pedig szuperül néznek ki, és nem nagyon zavarnak be a futásteljesítménybe.
Kiváló autót hozott le a gyártósorokról az Audi. Arcoskodás nélkülni, csinos, ámde konzervatív formája az idősektől a fiatalokig elnyeri a tetszéseket. Sokaknak talán visszafogott lehet, azonban ez a modell biztos, hogy nem a számlaképes maffiózóknak készült. Ugyan a tesztautó nem volt extrákkal teletolva, a kormány mögötti műszeregység és kijelző, a tolatóradar, a klíma és az ülésfűtés bőven elég kényelmet biztosított, az S-Tronic váltóról nem is beszélve. Ár: 13.500.000 Ft
Szöveg és képek:
Szevasz Uram!
HANDBIKE FORRADALOM MAGYARORSZÁGRÓL
ELÉG MENŐ EHHEZ A FÜLED? - BEOPLAY H4 ÉS BEOLIT 17 TESZT
HONOR 8 TESZT - JOBB, MINT AZ AKTUÁLIS CSÚCSTELÓD?
SPORT OKOSESZKÖZÖK ÉS ZENE NÉLKÜL? FELEJTSD EL!
Kövessetek minket Bloglovin'-on is, hogy ne maradjatok le egyetlen blogbejegyzésről sem!
Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG
Instagram: @COLORCAM_M és @COLORCAM_WS
Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?
Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!