Tegnap szétnéztünk kicsit a Canon rendezvényén, ahol lehetőségünk nyílt válogatni a teljes idei termékpalettából. Én vittem a jól bevált 6D-met, viszont a felkínált optikasorból kipróbáltam két különösen addiktív objektívet is.
Első körben a Körszálló tetejéről volt lehetőségünk fotózni, ami a délelőtti erős napsütésnek és a jellegtelen ég kombójának köszönhetően még sokaknak inkább csak ismerkedés volt, mint valódi bevetés. El kell ismerni, a Canon szépen felépítette a programot a tériszonyosok szempontjából is, de erről majd később.
A következő állomás a József-hegyi kilátó volt, ahonnan kilátni csak nagyon nehezen lehetett. Lombok takarták a panorámát, viszont aki ügyesen és időben lecsapott a 100-400-as telékre, könnyűszerrel fotózhatta a várost. A rövid kitérő után jött a bónusz. Indultunk a Bazilikához és annak is a legtetejére. Úgy értem a legtetejére. Tényleg oda. A Canon kommunikációért felelős kollégája elmondta, hogy a kupolához vezető ajtóról saját kezűleg vágta le a lakatot (!).
Az első két állomást lifttel tettük meg, utána folytattuk az utat gyalog tovább, majd a turistáktól zsúfolt első "teraszt" elhagyva átbújtunk egy kis ajtón, ahonnan már csak fel kellett lépdelni a végtelennek tűnő lépcsősoron. Mindenki fújt egyet, a látens tériszonyosokból pedig előjött a félelem. Most nálam volt az egyik 100-400-as, de gyorsan cseréltem a 11-24-re, ami brutálisan széthúzta a képet, de nem annyira zavaróan, mint egy tipikus halszemnél. A barterrel azonban nem jártam jól, mert valaki észrevette, hogy a szemközti hotel tetőteraszán éppen egy csinos bikinis lányt fotóznak. Mindenki a telék után nyúlt, és talán a magasságtól parázók is elfelejtették egy pillanatra, hogy hol állnak éppen.
A program végét a ZIZI Bar-ban zártuk, ahol kedvenc képeinket kézhez is kaptuk. A végszó és egy rövid beszélgetés kíséretében előkerült egy nagyon fontos és mai téma: az adatvédelem. Felhívták a figyelmünket arra, hogy annak ellenére, hogy a felhőben biztonságosan tárolhatjuk adatainkat, mégis érdemesebb a fontosabb képeket előhívatni/kinyomtatni, így tutira megmarad az utókor számára. Az adatcunami félelmetes méreteket öltött. Egy 2013-as mérés rámutatott, hogy percenként kb. 250.000 fotót töltünk fel Facebookra, 2015-re ez közel megháromszorozódott.
Marci
Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG
Instagram: COLORCAM_MAGAZINE
Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?
Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!