TESZT: INFINITI M35H GT PREMIUM

Megjelent: 2013.09.04. 12:12
Írta: colorcam

A kecses, mindössze 0,26-os alaktényezőjű M35h limuzinban sokkal többen megnézik az embert, mint egy Audiban vagy egy Mercedesben. Ez az autó Magyarországon kuriózumnak számít, s nem mellesleg az egyik legszebb, legméltóságteljesebb japán cirkáló.

orig_20120817144944.jpg

4945 milliméteres hosszával és 1,5 méteres magasságával tiszteletet parancsol, az autóstársak előzékenyek vele szemben. Egy kis frissességet elbírna ugyan még a forma, de így sem rossz, valóban nagyon stílusos.

orig_20120817145011.jpg

Belső

Az utastér a 2,9 méteres tengelytávnak köszönhetően az egyik legtágasabb a kategóriában, a második sorban egyenesen fejedelmiek a körülmények. A bőrfotelekbe belesüpped az ember és pillanatok alatt el tud lazulni. Elöl érdekes módon kisebb méretűek a fotelek, mint várnánk, egy 190 centiméter magas sofőr már alacsonynak, kisméretűnek titulálná őket. Az M35h fényűzésben és a közérzetet javító, illetve kényeztető felszerelések tekintetében azonban az élvonalhoz tartozik. Gyönyörű, illatos és finom tapintású a bőrkárpit, igényes a kőrisfabetét, s a kezelőszervek kivitele is minőségi.

orig_20120817145055.jpg

Az ülés és a kormány kiszálláskor engedelmesen hátrahúzódik, az ülések fűthetők és szellőztethetők, van kormányfűtés, az automata légkondicionáló pedig tisztítja a levegőt és semlegesíti a szagokat. A műszerfal kialakítása egyedi és kifejezetten stílusos, átláthatósága azonban hagy kívánnivalót maga után. Eleinte keresgélni kell az alapfunkciókat és ki kell tapasztalni a multimédiás rendszer működését, aminek menet közben nem tanácsos nekiállni. Egy hátulütője van a hibrid meghajtásnak, mégpedig a villanymotort tápláló akkumulátor nagy helyigénye. Az M35h-ba lítium-ion telepet építettek, ami könnyebb és kisebb a régebbi típusú, elterjedtebb nikkel-metál-hidrid akkumulátoroknál, a csomagtartóból mégis elvesz 150 litert és lehetetlenné teszi annak bővítését. Ezt a kompromisszumot minden Infiniti M35h tulajdonosnak meg kell hoznia. 

orig_20120817145048.jpg

orig_20120817145101.jpg

orig_20120817145041.jpg

Motor, fogyasztás

Az Infiniti M35h hibrid meghajtó rendszerének összteljesítménye 364 lóerő, és a teljes, tehát a tisztán elektromos üzemmódban is haladni képes (full) hibridek közül ez a legfürgébb a világon. Az Infiniti 5,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet és negyed mérföldes távon sincs ellenfele (13,9 mp). Az M35h a hibrid technika ellenére nem nehezebb a dízel változatnál, súlya körülbelül 1840 kilogramm, a gázpedál határozott lenyomására ezért úgy megindul, hogy a sofőrnek eláll a lélegzete. Csak úgy duzzad az erőtől. A 3,5 literes V6-os benzinmotor 306 lóerőt és 350 Nm nyomatékot mozgósít, s erőteljes gyorsításkor a 68 lóerős villanymotor is besegít neki a maga 270 Nm-es nyomatékával. Ettől olyan hátba vágó az autó gyorsulása. 

orig_20120817145028.jpg

Vezethetőség

Az M35h nem sportautó és nem is sportlimuzin. Szerencsére. Puha rugózása, kanyarban fokozott oldaldőlése, hosszú áttételezésű kormánya és a tapadást viszonylag hamar elvesztő hátsó kerekei miatt inkább egy elegáns túrázó, amely észrevétlenül falja a kilométereket. Városban és országúton, óvatos gyorsításkor illetve a sebesség tartásakor a benzinmotor minden alkalommal lekapcsol, az autó pedig hangtalanul, károsanyag-kibocsátás nélkül suhan, ami jó érzés. Menet közben nem érzékelhető a benzinmotor leállása és újraindulása, a hétfokozatú, elektronikus vezérlésű automataváltó pedig észrevétlenül, intelligensen teszi a dolgát. A tesztidőszak végén a fedélzeti számítógép által közölt 8,5-tel szemben 9,3 literes átlagfogyasztást mértünk, ami jócskán elmarad a gyári 7 literes értéktől, de egy ilyen képességekkel bíró autótól még mindig dicséretes.

orig_20120817145019.jpg
Ár

Az Infiniti M35h 16,5 millió forinttól vásárolható meg, a minden földi jóval felszerelt GT Premium csúcskivitelért pedig 18 250 000 forintért lehet hozzájutni. Ebben egyedül a metálfényezés nincsen benne, így kijelenthető, hogy a japán luxusmárka hibridje a legjobb ár-érték arányú modell a mezőnyben. 

Összegzés

Az M35h megmutatja, hogy milyen előnyöket kínál ma a hibrid technológia. Stílusos, gyors és kényelmes is, kár, hogy kicsi lett a csomagtartó.

 

Tartalommegosztásban partnerünk:

automobil.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr195460689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RÖVIDLÁTÓ 2013.09.06. 22:33:03

Pár éve a MERKUR-nál ugyan így csodáltuk az 1200-es Zsigulit.

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.09.07. 00:10:04

A kilométeróra és a fordulatszámmérő...hogy is mondjam...nem valami szép.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.07. 00:19:48

Nekem ez az egész Le(u)xus, Infiniti vonal mind olyan se-hús-se-hal valahogy.Inkább az ára kéne és házat vennék belőle... :D

tnt 2013.09.07. 13:33:02

Látszik, hogy nem rossz...de a BMW még mindig oktat....és van is mit még tanulni....:-)

Sákif za morro? 2013.09.07. 14:15:48

A stílusos szót talán kevesebbszer kellett volna használni. Mondjuk egyszer se. Pedig szép autó. Jobban tetszenek ezek a semmilyen távol-keleti verdák, mint a németeké.

Marengoo 2013.09.07. 14:51:46

Valóban kár, hogy kicsi lett a csomagtartó, mert nekem fontos a nagy csomagtartó, úgyhogy nem vennék ilyet.

Boboboss93 2013.09.07. 20:07:02

Azért a beltere elég gyér. Abban még mindig az Audi a király. A másik ami idegesítő ezekben a japán meg koreai autókban, hogy minden pirittyel villog és csilingel bennük mintha valami idétlen elemes játék lenne. Ha ennyiért kéne autót vennem,inkább egy gyengébb E-osztály vagy egy fullextrás A4.

TNT nemtom miben oktat a BMW, mert a kinézet nyilván szubjektív, felszereltségben és technikában a másik 2 nagy német érezhetően jobban áll. (Most arról ne is beszéljünk, hogy az elvileg a méretosztály csúcsának tervezett M5-ben a hangszóró nyomatja a motorhangot mert az igazi motorhang olyan élettelenre sikerült.
süti beállítások módosítása