Mikor hallottál utoljára a Swatchról?

Megjelent: 2015.02.05. 08:30
Írta: colorcam

Bárkivel beszélgetek mostanában az órákról, amikor szóba jön a Swatch márka, általában mindenkinek ugyanaz a reakciója: "Igen, emlékszem, a 90-es évek elején mindenki meg volt őrülve a Swatchokért." Majd rögtön utána megkérdezik, hogy létezik-e a márka, vagy hogy a Swatch kizárólag gyerek órákat gyárt, nem?!

fallback_bluecover.jpg

Kijelenthetjük, hogy a a svájci óraipar megmentőjeként jegyzett márka a mai napig gyárt órákat, méghozzá nagyon szépeket. Ma az egyik személyes kedvencemről, a Sistem 51 családról olvashattok.

Amikor a Swatch 1983-ban elindult, megalapításának fő célja az volt, hogy a svájci óraipar konkurenciát állíthasson a 80-as években teret hódító olcsó quartz óráknak. Ezt egy 51 részből álló, 100%-ban svájci quartz szerkezet előállításával érték el, amit színes műanyag tokozatban kezdtek el árusítani, meghódítva így az egész világot a Swatch őrülettel.

2013-ban, amikor a Swatch 30 éves fennállása alatt először (!) vett részt a Baselworld órakiállításon (technikailag egy egész szintet elfoglalva), mutatta be a Sistem 51 családot, amiben nem kevés úttörő műszaki újítást tisztelhetünk. Az óra neve utal az első és legfontosabb jellemzőre: az egész szerkezet 51 részből áll. Mivel egy mechanikus automata szerkezetről beszélünk, ez nagyon nagy különlegesség. Maga a súly, ami felhúzza az órát, teljesen átlátszó, így nem takarja el a részleteket, valamint az egészet egyetlen csavarral szerelték össze. Az óra egy teljes töltöttséggel 90 óra (!) járástartalékot biztosít, tehát ha három napig nem hordjuk, amikor ismét felvesszük, még járni fog, így nem kell beállítanunk újra. Kizárólag gépek gyártják, a pontosságot lézerekkel állítják be, és a tokozat vákummal zárt, így a szerkezetben található olajat sohasem kell kicserélni. 

Mondanom sem kell, a ketyegő így örökre tartani fogja a 3ATM cseppállóságot. A szerkezet óra, perc, másodperc és dátum mutatókkal rendelkezik. A tokozat a Swatchtól megszokott magas minőségű műanyagból készült, ami nagyon könnyű viseletet jelent. Minden összeállítás kaucsuk szíjjal kapható, de szerelhető bőrrel is. Különlegességei közé sorolhatjuk, hogy bemutatása után 6 hónapig csak és kizárólag Svájcban volt elérhető.

Elnézve ezen sok újítást, azt gondolnánk, hogy az ára igen magas, viszont szerencsére egyáltalán nem, úgy tudom, ilyen kedvező áron nem lehet svájci automata órát venni. Személy szerint a Sistem 51 család design-ja nekem nagyon tetszik. Színösszeállítástól függ, hogy az óra elegáns vagy éppen sportos-hétköznapi viselet. Na és persze meg lehet bolondítani a kinézetet ezer színű szíjjal, kedvünktől függően akár cserélgethetjük őket otthon is. 

Szabi

 

Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG

Instagram: COLORCAM_MAGAZINE

Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?

Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr277127457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

victorcreed 2015.02.06. 08:41:09

Gyermekkorom slágerterméke volt. Mindenki erre hajtott a Puma cipő mellett. Ahogy nézem kb 40 000 Forint körül van most, hogy a frank pöttyet beerősödött. :)
A küldi repülőterek tele vannak SWATCH órákkal. Valamivel olcsóbb mint itthon.

Butabi 2015.02.06. 08:49:09

"A tokozat a Swatchtól megszokott magas minőségű műanyagból készült" arról a tokról beszélünk, ami kb 2 évesen magától szétesett?

Etniez 2015.02.06. 09:42:35

Nekem 17 évig működött a swatch irony-m...

ampelmann 2015.02.06. 09:46:01

@victorcreed: és megéri egy fapadossal is kirepülni csak emiatt ugye...?? Én egy kenyérpirítót kérnék!

ampelmann 2015.02.06. 09:47:40

@Butabi: nekem egy Balatonon talált swatch órám van. Találtam kb 2002-ben. Nem hordtam kb 10 évig. Nyáron elemet cseréltettem benne, 2000 FT, + 1500 bőrszíj. Hibátlan most is!
Inkább mint a Fossil meg DG, TH, stb órák...

Etniez 2015.02.06. 10:04:58

Most Citizen van, kíváncsi vagyok kibír-e az is 17 évet napi használatban.

chabusch 2015.02.06. 10:19:03

Jó, általában nem szoktam amiatt problémázni, mert egy cikk régi, de azért elég gáz pont akkor jönni termékkel kapcsolatos hírrel, amikor annak a designja pont elavult. A napokban jelentették be az új Sistem51 designt: www.hodinkee.com/blog/introducing-five-new-models-of-the-swatch-sistem51

gabiro 2015.02.06. 10:31:48

Létezik-e még a Swatch? :)) A Swatch a legnagyobb óragyártó konzorcium, a világ legismertebb brand-jei tartoznak hozzá amelyek lefedik az összes termékszegmenst. Csak pár példa: Omega, Glasshütte, Breguet, Tissot, Certina, Longines, Rado, stb...
Ezen kívül a Swatch gyártja az ETA szerkezeteket, amiket a saját brand-jein kívül olyan kevéssé ismert márkák is használnak, mint a Tag Heuer vagy a Hublot.
Szóval a Swatch köszöni szépen jól érzi magát :)

victorcreed 2015.02.06. 10:33:15

@ampelmann: Nem erre gondoltam, de ahogy érzed

Honeyy 2015.02.06. 11:00:05

Nekem is van pár, van egy Pop Swatch-om 1990 környékéről, agy Scuba Irony-m 1998-ból és egy másik a limitált James Bond sorozatból 2001-ből, mind tökéletesen működik.
A 2001-es szíjában a stiftek tavalyelőtt úgy elkoptak, h szétesett magától, a márkakereskedésben szóba sem álltak velem. Írtam közvetlenül a Swatch honlapjára, hogy esetleg rendelhető-e a szíj, vagy van-e hozzá másik, ami színben passzol. Egy héten belül megérkezett az akkor 13 éves órámhoz a szíj teljesen ingyen, egy kedves levéllel együtt, amiben írták, hogy "goodwill" jegyében ajándék és használjam továbbra is egészséggel.
Na ilyen egy abszolút profi cég. Mondjuk akkor is ezt mondanám, ha ki kellett vna fizetnem, mert magában az nagy szám, hogy ennyi év elteltével még tartanak hozzá bármit is.

Mitya Ivanov 2015.02.06. 13:31:27

@Honeyy:
nekem egy ilyen van: Swatch SCUBA 200 SDB103, csak úszáshoz használtam, aztán 30 felett már kicsit hülyén nézett ki rajtam. Elraktam, a gyerek megtalálta, fürdőjátéknak használja, már a második. A szíja szétment, elem lemerült, teszek egy próbát a szíjjal, hátha nekem is bejön

Honeyy 2015.02.06. 14:13:57

@Mitya Ivanov: szerintem mindenképp írj nekik, tuti, hogy tudnak segíteni! Az én Scuba Irony Aluminium-om még 30 felett is menő, pedig csaj vagyok.. :-) Sőőőt, mostanában egyre többen irigylik!
süti beállítások módosítása