Before Xmas - Fehérboros fokhagyma recept

Megjelent: 2013.11.24. 17:26
Írta: colorcam

Közeledik a karácsony... Ezt két héttel ezelőtt még keserűen mondtam, mikor kipattantam az Allee-nél egy piros lámpánál ismerősöm kocsijából, és fölém tornyosult egy óriási karácsonyfa, és annyi ember hömpölygött az áruházban, hogy lelkiismeret furdalásom lett.

1477035_10202490666967080_1077502370_n.jpg

Lett, hogy én még nem égek karácsony-lázban, és hogy eszemben sincs a novemberi fizumból egy forintot is karácsonyi ajándékokra költeni. Eltelt két hét, és költöttem. Vettem egy rakás fokhagymát, fehérbort, mézet, isteni fűszereket, gyömbért, darált mandulát, és karácsonyosítom magam, a köz érdekében.

Azzal a fehérborban pácolt fokhagymával kezdem, amit én honosítottam meg a családban. Mivel erős az illata mikor fő a páclé, akkor készítsd el, mikor egyedül vagy, szomszédok nélkül, vagy főzd a szomszédoddal együtt!

Hozzávalók:

- 15 fej (!) fokhagyma

- 1 l száraz fehérbor

- 2 dl 10 %-os ecet

- 15 dkg kristálycukor

- 8 evőkanál olaj

- babérlevél

- 2 csokor friss tárkonylevél

- 1 púpozott evőkanál só

- 1 púpozott teáskanál fekete tört bors

A bort, az ecetet, sót, cukrot és fűszereket egy zománcos lábosban felforraljuk. A forrásba lévő páclébe tesszük a megpucolt és gerezdekre szedett fokhagymát és az újraforrástól számítva 5 percig főzzük. Egy napig érleljük. Ismét felforraljuk és további 5 percig főzzük. A kihűlt, leszűrt átöblített fokhagyma gerezdeket üvegekbe tömködjük, felöntjük a leszűrt páclével.

1470939_10202490667047082_220553344_n.jpg

Az üveg oldalába babérlevelet teszünk, díszítésnek (is). A tetejére egy-egy evőkanál olajat csorgatunk, szorosan, légmentesen lezárjuk, hűvös, sötét helyen tároljuk. Felbontás után tartsuk hűtőben. Szárnyasokhoz vagy sajtokhoz való savanyúság. Én sokszor csak azért állok percekig a hűtőajtóban, hogy kiválasszam mit egyek mellé....

 

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr725653916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WhiteTara 2016.12.01. 18:47:58

két éve ezzel leptem meg a családomat karácsonyra, apukám azóta is emlegeti. úgyhogy idén újra elkészítem :)

colorcam 2016.12.05. 22:37:09

@whitetara reméljük idén is nagy sikert arat majd! :)

WhiteTara 2016.12.07. 21:10:11

biztos úgy lesz :) mi lett amúgy a többi megvásárolt dologból annak idején? lehet, azt/azokat is kipróbálnám ;)
süti beállítások módosítása