Prestigio Multiphone 4055 Duo - Kicsit okos Kínából

Megjelent: 2013.09.26. 12:47
Írta: colorcam

Faterom megkért pár hete, hogy szerezzek be neki valami jó kis dual sim-es okostelefont. Nézegettem a Marci által átküldött tesztelésre váró telefonokat és ott volt ez a kínai gyöngyszem, a Prestigio Multiphone 4055 DUO. Még nem volt lehetőségem ilyen típusú telefont tesztelni.

index-prestigio-multiphone-4055-duo.jpg

A barátnőmnek ugyanez a kínai gyártmányú tablet-je van, amivel többé-kevésbé meg is vagyok elégedve. Néha kicsit szaggat, az akksija nem az igazi, de ár/érték arányban szerintem jó kis gépnek mondható. Mivel számomra újdonság volt, hogy a Prestigio már okos telefont is gyárt, így már előre vártam, hogy hazaérjek és górcső alá vegyem.

IMG_3366.jpg

Miután jobban beleástam a gyártó okostelefon koncepciójába magam, kiderült, hogy minden modelljük kétkártyás és a Prestigio leginkább csak erre a vásárlói szegmensre koncentrál. A színes, szagos csomagolás után már a tablet-nél is megszokott bőrtokban találjuk a telefont, amiből elsőre nagyon nehéz volt kivenni és legalább két nap kellett neki, hogy aránylag gyorsan kiszabadítsam a nem túl vékony 4055 Duo-t bejövő hívásnál. A telefon formatervével nem sokat foglalkozott a gyártó, hiszen ennél közömbösebb külsővel még nem igazán találkoztam. Semmi szépség nincs rajta, de igazából csúnyának sem mondható.

Az előlapon a 4 hüvelykes, 480x800 pixel felbontású kijelző található, aminek fényereje nem túl jó és a betekintési szög is elég karcsú. Baloldalon a hangerő gombok, jobb oldalon pedig a bekapcsoló gomb kap helyet. Ami érdekes volt elsőre, hogy nem találtam rajta a fényképezéshez használható gombot. A Prestigio logó fölött található az átlagos tulajdonságokkal felszerelt 8 megapixeles kamera és a hozzá tartozó LED villanó. A vele készített képek és videók közepes minőségűek, de igazából ezért az árért nem is vártam többet.

prestigio-multiphone_4055_duo-p28952b.jpg

 Hardver tekintetében a telefon tök átlagosnak mondható. Standard napi használt mellett a kétmagos, 1,2 GHz-en működő Cortex A9 processzor és az 512 MB RAM kombinációja mindenre elég, de azért ne próbálkozzunk a nagyobb grafikai teljesítményt igényő játékokkal. A Prestigio a többi gyártóval ellentétben nem igazán nyúlt hozzá a kezelő felülethez, így egy tök átlagos Android 4.1 Jelly Bean-nel van dolgunk. Azt már a csajom tablet-nél is megfigyeltem, hogy első indítás után a teló egy rakás programot feltesz, mint pl.: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Angry Birds, Office Suite.

Adatkommunikáció terén a szükséges modulok ebben a készülékben is megtalálhatóak. Van benne wifi, bluetooth és A-gps egység a navigációhoz.
Magáról a dual sim funkcióról sokat nem tudok mondani, mert még nem volt tapasztalatom ezzel kapcsolatosan. Kipróbáltuk és minden tökéletesen működött. Üzenetküldésnél és hívásnál könnyen választhatunk, hogy mely sim-et vennénk igénybe. Az elmentett neveket is hozzárendelhetjük egy adott kártyához, illetve lehetőségünk van kijelölni, hogy hívás esetén melyik legyen az alapértelmezett.

2013-Brabus-Mercedes-Benz-B63S-700-6-6-Interior-1-2560x1600_1.jpg

Ami számomra viszont csalódás volt, bár ezt már a tabletünknél is tapasztaltuk, hogy az akkumulátora a készüléknek kicsit gyenge volt. Átlagos használat mellett alig bír ki egy napot. Maga a töltés gyorsan megvan, de azért elvárható egy közepes minőségű kijelzővel felszerelt telefontól, hogy bírja egy másfél napig. Ezen kívül volt még pár idegesítő tulajdonsága, amire nem találtam magyarázatot. Pl.: ébresztésnél több estben sem reagált semmire, és egyszerűen csak az akksi eltávolítása után tudtuk lelőni.

Mindezt összevetve maga a telefon szerintem elég jó választás lehet azoknak, akik mindenképp dual sim-es készülékben gondolkoznak, hiszen ár/érték arányban elég nehéz lesz konkurenciát találni. Ezzel együtt azonban el kell mondani, hogy sok olyan hibája van a telefonnak, ahol még mindenképp fejlesztenie kell a Prestigionak. Az akkumulátor gyenge teljesítménye mellett a kijelző is hagy némi kívánnivalót maga után és persze a kamerája is közepes minőségű.

A nálunk járt tesztmodell kb. 45000 Ft-ba kerül.

Köszönjük a VIP-Phone-nak a tesztkészüléket.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr65526742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dartois83 (törölt) 2013.09.26. 18:47:13

Nekem is ilyen telefonom van, a kamera sajnos valóban csak középszerű (nem hozza a Sony-k teljesítményét, amit igazából vártam). Viszont az akkumlátor gyengeségét cáfolnám, mert napi minimum 20-30 perc netezés, facebookozás, plusz átlagos telefonálás mellett két simmel is simán elmegy 4 napot, de a rekordom eddig egy hét volt (na jó, akkor tényleg csak akkor használtam, ha kellett és nem unalmamban bambultam a képernyőjét). A töltöttségjelző csalóka, mert amint kihúzod a töltőről, a 100 százalék hamar leapad 90-re, majd tovább, de pl. ha 15 százalékon van (amikor már jelzi, hogy ideje tölteni), nekem simán kibír egy napot, a saját mobilnetes szokásaim mellett. Azért nem véletlenül tettek bele 2500 mA-s aksit. A vakuval viszont gondjaim vannak, éjszaka gyakorlatilag használhatatlan, míg más Samsung vagy Sony képes 1-1,5 méterre villantani tök sötétben is, hogy legalább egy jó zajos portrét csinálj a buliban, addig még erre sem képes.

Egyébként meg vagyok vele elégedve (a szoftveres része egész jól fut, nem szokott fagyni), én is pont ennyiért vettem, de már lassan 5 hónapja.

kenshikun 2013.09.26. 21:02:19

Dual simhez egészen jó hardwerrel nem sokkal többért ajánlom megtekintésre az alcatel one touch idol dual-simes változatát.
Részeről abszolút kellemes csalódás volt.
süti beállítások módosítása