Nem esett messze az alma a fájától

Megjelent: 2012.12.06. 16:24

 Ez a telefon, és az egész alma kultusz, több szempontból is érdekes jelenség. Egyrészt, a cég eljutott arra a szintre, amikor a népimádatból átcsúszott, a "nem értek hozzá, de az új iPhone állítólag kurva szar" kategóriába. Régen megfogták az emberek az iPhonet és "fuuu" meg "juuuj", most pedig fitymálóan odavetik: "Aha, és ez mivel tud többet?". Itt megkérdezném mindenkitől, hogy visszaállt volna a világ lelki egyensúlya, ha a cupertinóiak kiadtak volna egy telefont, amiben van egy 234 megapixeles kamera, egyből képes nyomtatni, falra vetít, hologramos billentyűzete van, kábel nélkül lehet tölteni, kávét főz, vezeti az autódat, és ha kétszer megnyomod az oldalán lévő gombot, akkor eltünteti az államadósságot?

iphone5.png

 Az általános elégedetlenséget a divatos utálathullám generálta, nem pedig valós tényeken alapszanak. Igen, tényleg történtek apróbb "bakik", mint pl.: a kamera gate, vagy a karcosodási problémák, vagy az új térképpel kapcsolatos temérdek fail. Azonban az is tény, hogy ezek a problémák biztosan orvosolva lesznek. Nem szeretnék belemerülni a számokba, abba, hogy papíron mit tud a készülék, inkább megpróbálom megosztani veletek, hogy használat közben egy 3GS után nekem mi a véleményem. Az, amiben véleményem szerint verhetetlen ez a cég, az az IOS. Hiába gyárt a Sony vagy a Samsung csodálatosan szép és erősebb telefont, amíg az Android nem tudja felvenni a versenyt az IOS-sel. Ezzel nem az Android érdemeit akarom alacsonyítani, hanem szimplán arra próbálok rámutatni, hogy minden, ami az okostelefonok operációs rendszerét felhasználóbaráttá és kezelhetővé teszi; az akadásmentes görgetés, a "pitch to zoom", a "slide to unlock" - mind az IOS érdeme. Üröm az örömben, hogy jelen esetben az ötösnél pont az operációs rendszer a leggyengébb pontja a készüléknek. Gondolom, nem kell megemlítenem a térképes fiaskót, vagy azt, hogy a 4S-nél régebbi készülékeknek milyen mértékben zabálja az akkumulátor idejét. Hiszen belülről egy vadonatúj  A6-os chip pörgeti a telefont, a kamera még szebb képet csinál, mint a 4S-nél. Még a kijelző szaturációján is javítottak. (Ezt szerintem még ember nem vette észre, de a Keynote-on egyel több ppt diát lehetett így berakni.) A dizájn -amíg az ember képeket lát a telefonról, és még a bejelentés előtti kalóz fotókat nézi a lopott alkatrészekkel- egészen középszerű hatást kelt. Legalábbis nekem tetszett, de nem vertem magam a parkettához bömbölve, hogy ez a telefon szebb, mint maga Szűz  Mária. Amikor kivettem a dobozból (teljesen karcmentesen), először fogtam a saját kezemben és láttam élőben, akkor már majdnem a parkettára dobtam magam. Vékonysága, könnyűsége, és a hátát borító hideg fém fogása, beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Párkapcsolatban élőknek veszélyes játék, mert egyszerűen nem lesznek hajlandóak letenni, és mással foglalkozni (magas hiszti faktor).

design_hero.jpg

 Amiről még érdemes szót ejteni, az a kamera, és a nagyobb retina kijelző. A fotó funkciókat Londonban teszteltem először, lövöldöztem jobbra balra, mint egy tipikus turista. Egészen eddig, nem voltam híve a telefonnal való fotózásnak. Sosem értettem a gyártók közti megapixel háborút, meg a "fúúú ebben Xenon vaku van" mondattal kezdődő pisilő versenyt. Azonban a külföldi túrám alatt teljesen átformálódott a véleményem. Bátran állítom, hogy aki megveszi ezt a telefont, az kidobhatja a kompakt fényképezőgépét, mert felesleges lesz, mint Tim Cook titoktartási intézkedései. Mind HDR-ben, mind sima módban, gyönyörű tűéles képeket lehet vele készíteni, amit utána az Appstore-ban vagy a számítógépünkön fel is turbózhatunk. Van benne panoráma funkció (eddig öt különbözőt próbáltam, de magasan ez a legjobb), ami szépen dolgozik, igaz, kevesebb fényben, hamarabb kezd el szemcsésedni. Végre a vakut sem felesleges, néha ok nélkül felvillanó dolognak tartom, hanem nagyátlagban egy használható, sőt hasznos funkciónak.

iPhone_5_1st_slide_full.jpg

 A retina kijelző meg egy olyan dolog, ami addig nem hiányzik, amíg nem próbáltad ki. Viszont utána nagyon rossz nélküle. Új értelmet nyert a telefonon a videó nézés és a játék. Igen, a játék is. Eddig én nagy PSP fan voltam, és alig volt egy-két játék az iPhoneomon. De az A6-os chip és a nagy retina kijelző, olyan játékélményt nyújt, amire eddig nem is számítottam. 

 Egyetlen negatívumként a “lightening” csatlakozót tudom csak mondani. Értem én, hogy az űrtartalom csökkentésnél jól jött és, hogy mekkora biznisz van benne, de könyörgöm, akkor vagy legyen a cégben annyi gerinc, hogy az első x ezer darabhoz adnak egy ajándék átalakítót, vagy akkor legalább ne legyen hiánycikk az átalakító és a kábel, gyártsanak le belőle eleget, hogy ez ne okozzon gondot.

 Még nagyon sok jópofa és hasznos dolog van a készülékben, amit mindenki a saját szájíze szerinti rendszerességgel fog használni. Például a FaceTime, ami most már nem csak WiFi-ről müködik, vagy az itthon annyira nem létfontosságú, de annál nagyobb humorfaktorral bíró SIRI.

          Összességében véve, ez a telefon a 4S-hez képest egy szebb telefon, de azon kívül nem érezhetünk nagy átütő változást, viszont a 4 illetve 3Gs után elképesztő a változás. Mind kijelzőben, mind sebességben, mind a kamera terén, és akkor a külsőről nem is beszélek. De én itt is, mint mindenhol, a tapasztalás híve vagyok. Most már a város tele van különböző telefonsimogatókkal, ahol a kedves vásárló kedvére taperolhatja hőn imádott, vagy adott esetben utált telefonját. Menjetek be, fogjátok a kezetekbe, de mindenesetre engem meggyőzött.

somivagyok

tabla2.png

IMG_0488.jpg

IMG_0645.jpg

IMG_0520.jpg

IMG_0526.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr474942342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása