Casio G-Shock - Extrém túlélő

Megjelent: 2015.02.18. 08:00
Írta: colorcam

Szerintem egy kicsit sem túlzok, ha azt mondom, mindenki került már kapcsolatba Casio órával, sőt biztos, hogy nagyon sokatoknak volt már gyerekkorában is egy a birtokában. Nekem is van, és elpusztíthatatlannak bizonyult az elmúlt évek során. Mind a mai napig él és virul, és boldogan jár egy fiók mélyén, köszönhetően a kis energiafelhasználású elektronikának, amiben 10 évente csak egyszer kell elemet cserélni.

photo1cover_1.jpg

A G-Shock órák legtöbbje is rendelkezik ezzel a "funkcióval" a sok-sok többi mellett. A Casio órák ezen darabjait az extrém behatások túlélésére tervezték. Először 1983-ban jelentek meg, Magyarországon a '90-es évek végén voltak leginkább elterjedtek. Azóta is sokak választása esik rájuk, mivel vízállóságuknak és ellenállóságuknak köszönhetően kifejezetten jó barátnak bizonyulnak a mindennapokon túl az extrémebb helyzetekben is.

Eredetileg a koncepció tartalmazta a legalább 10 ATM vízállóságot, a 10 év elem élettartamot és hogy kibírjon 10 m kemény felületre való esést. Természetesen nagyon sokféle változatban kaphatók, vannak egészen feladat-specifikusak is.

A G-Shock órák annyira kedveltek voltak, hogy a Casio majdhogynem "divatóraként" kezdte gyártani azokat, megtartva a tokozatot. Ma már millióféle színösszeállításban lehet őket megvásárolni. Személyes kedvencem, a terepmintás kollekció tavaly nyár óta elérhető, és minden darabja rendelkezik a következő jellemzőkkel:

-  A rezgés és ütődés álló rugalmas műanyag tokozatnak köszönhetően a szerkezetet még a komolyabb behatások sem befolyásolják a pontos időmérésben.

- Edzett kristályüveg, 20 ATM vízállóság, akár vízisportok űzése közben is.

- Quartz szerkezet, ami extra pontos, és van benne idő, világidő, stopper, visszaszámláló  és világítás is.

Úgy gondolom, ha valakinek kell egy olyan óra, ami kifejezetten tűrőképes és mindennapi használatra is alkalmas, akkor mindenképpen a G-Shock az egyik legjobb választás.

Az enyém a GDF-100 típusú, idén lesz 3 éve, hogy majdnem napi kapcsolatban állunk. Sok szuper dologgal rendelkezik: van benne világidő, stopper, visszaszámláló, ébresztés, barométer, de hőmérséklet és tengerszint feletti magasság mérő is. Természetesen nagy túlzás lenne azt mondani, hogy minden funkciót használok. Amikor ezt a darabot választottam, számomra a barométer, a vízállóság, a világítás volt a legfontosabb, meg persze maga a sportos kinézet.

Akartam egy olyan órát, amit a nyaraláson sem kell soha levenni. Ez nagyon kényelmesnek bizonyult, és a barométer sokat segít a "lemenjünk a strandra vagy ne" - kérdésnél is. Fél órával előre jósol időjárást, amit legnagyobbrészt eltalál. Egyszer, amikor eljutottam egy magashegyi túrára, a tengerszint feletti magasság funkció is jól jött, mert tudtam, hogy mekkora szintemelkedést tettünk meg. Ezzel szemben például az ébresztés beállítás szerintem közel használhatatlan: hiába adhatok meg egy napra 5 különböző időpontot, annyira halk maga a jelzés, hogy felébredni én személy szerint nem tudok rá. Napközben persze jó szolgálatot tehet, bár nálam nem jelentkezett ez az igény. Az évek során ez az óra számtalanszor esett le, odaütöttem sokszor, sőt estem el gördeszkával úgy, hogy rajtam volt, mégis pár karcolást leszámítva egy az egyben olyan, mint ahogy megvettem. Már egy ideje várom, hogy mikor merül le benne az elem, de eddig ez egyszer sem történt meg. Egy pici hibája van viszont: fél év alatt valahogy mindig összeszed 2 perc eltérést a pontos időhöz képest, mondjuk én ezzel meg tudok békélni. Ha fontos lenne ez a tényező, rádióvezérelt G-Shock órát vettem volna.

 

Úgy gondolom, egy óra kiválasztásakor nagyon fontos hallgatni a szakértőre, kereskedőre, akitől vásárolunk, főleg akkor, ha valamilyen specifikus igényünk van. Én örülök, hogy emellett a darab mellett döntöttem, ennyi idő alatt egyszer sem hagyott cserben. 

Szabi

 

Előző óratesztünket itt olvashatod:

Mikor hallottál utoljára a Swatchról?

 

Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG

Instagram: COLORCAM_MAGAZINE

Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?

Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr137177217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

inferno977 2015.02.19. 17:14:55

Szívesen megmutatnám az én tizenvalahány éves G-611-es karosomat,nagyon bírja és soha nem kíméltem!Valószínűleg a következő órám is ebből az alomból lesz!:)

robogó 2015.02.19. 19:29:55

Nekem is volt a 90-es évek elején nem is egy.Nagyon bírt minden külső behatást.Azzal"janiztam",hogy a folyosón megküldtam izomból(eldobtam erőből a járó kövezetre)természetesen bírta.

The Great Destroyer 2015.02.19. 22:57:18

Ha G-Shock akkor GX56. Mióta van karórám, azóta csak casio,ez kb olyan negyed évszázad :). Az előző 10 év elemgaris edifice-om(EF-119) 12 évig ment elemcsere nélkül, a mostani red bull edifice(ERA-200RB-1A) meg simán csak gyönyörű.

Chayenne 2015.02.20. 07:03:42

G-Shock GW-9200 .....napelemes, magasságmérős, hőmérséklet...mindent tud...soha mást!

Tranceberg 2015.02.20. 09:22:20

11 éve van meg a drága :) elemcsere még nem volt viszont új szijjat kellet vennem az e-bay-ről mert elrepedt.
GW-1500A.

Tom Taylor 2015.02.20. 20:08:29

@The Great Destroyer:
Nekem az ERA-200b-1AV kivitel van. Tényleg gyönyörű!!!
süti beállítások módosítása