Álomnő luxuskivitelben - interjú a Maison Marquise márka alapítóival

Megjelent: 2015.02.03. 08:00

Bemutatkozik a PEOPLE rovat, melynek keretén belül havonta többször olyan történeteket mutatunk be, amelyek egy-egy márka vagy személy sikereihez tartoznak. A rovat szereplői tervezők, művészek, üzletemberek és nagy álmodók lesznek.

tothbori_cover_1_.jpg

Számtalan magyar tervező vágyik arra, hogy egy nap a moszkvai csillogás középpontjában találja magát, ahol a szebbnél, szebb és persze gazdagabbnál,gazdagabb hölgyek adják egymás kezére kedvenc darabjaik megálmodóját. Azt sajnos kevesen tudják, hogy a hosszú úton a szépérzékükön túl mennyi türelemre, tapasztalatra és megfontoltságra lesz szükségük. Akad persze olyan magyar luxus márka, melynek képviselői a mesés kelet hívására már jó ideje tapossák az előbb említett ösvényeket. PEOPLE rovatunk első részében az Ázsia-szerte is hódító Maison Marquise divatház kreatív igazgatójával, Tóth Borival és a brand ügyvezető igazgatójával, Szűcs Anitával beszélgettünk. 

Hogyan fogtatok bele a brand felépítésébe?

Szűcs Anita: A Maison Marquise-t Tóth Bori tizenkét éves szakmai múltjára alapozva kezdtük el kitalálni, első lépésként egy haute couture kollekciót dobtunk piacra. A daraboknak olyan nagy sikerük volt, hogy az orosz FashionTV Maison Noir kollekciónkat a „The Best Couture Collection Of The Year” titulussal tüntette ki. Ezen és egyéb sikereken felbuzdulva kezdtünk el gondolkozni a márka nemzetközi jövőjén, amelynek egyik fontos stációja új üzletünk megnyitása volt. A kisszériás, konfekcióméreteket tartalmazó kollekciót azonban direkt nem vertük nagydobra: szerettük volna tudni, a brand mennyire áll meg a saját lábán.  

img_7422-2-edit.JPG

A Maison Marquise-t mint luxusmárkát pozicionáltátok a piacra. Mit jelent számotokra a luxus?

Tóth Bori: A luxus mindig egy kicsit konzervatív és klasszikus. A külföldi márkák is azokra a darabokra alapozzák bevételeiket, amelyek képesek szezonokon  átívelni, emellett jól egymásra épülnek. A kisszériás konfekcióval egy olyan brandet szeretnénk megalapozni, amely egy ránk jellemző vonalon keresztül, néha egy kis merészséget is belecsempészve, mégis klasszikus irányt képvisel. A minták, formák megtalálásán túl pedig az anyaghasználat, a finom, kézi kivitelezés miatt is válnak luxustermékké ezek a darabok. Komoly minőségi elvek mentén olyan klasszikus nőideál számára készülnek, amelynek képviselői prémium darabok viselésével fejezik ki a belső énjüket. 

img_7415-2-edit.JPG

Miért kezdtetek bele a couture vonal mellett a hétköznap is hordható viseletek tervezésébe?

Tóth Bori: A konfekció elkészítésével kipróbáltuk, hogyan lehet gyárthatóvá tenni valamit, amely művészeti érték is egyben, tehát a funkcionalitásán túl üzenetet, intellektust is hordoz. Hogyan lehet átadni azt a hangulatot, amely az inspiráció alapja, de a hétköznapi világban is megállja a helyét akár egy délelőtti találkozón, vagy egy péntek esti vacsorán.

Merrefelé szeretnétek tovább vinni a Maison Marquise-t?

Tóth Bori: Amikor beérik egy tervező, és a tapasztalatain keresztül rátalál arra azt útra, amelyet járnia kell, már határozott irányvonalakkal és szakmai fejlettséggel tud elébe nézni egy nagyobb lépésnek is. Mi elsősorban divatházként és nem egyedi tervezőként szeretnénk ezért megmaradni a magyar - és megjelenni elsősorban az ázsiai piacokon. 

img_7456-2.JPG

Milyen módjai vannak a nemzetközi piacon való feltűnésnek és megmaradásnak?

Szűcs Anita: Nagyon fontos, hogy meg tudd ismerni annak az országnak az embereit, vásárlási szokásait, ahova célzol. Emellett még kulcsfontosságú, hogy találj kint egy jó PR-menedzsert, aki kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik, így el tudja juttatni a márkát a fontosabb magazinokhoz. Nagyon erős és átgondolt üzleti tervvel kell készen állnod, mert sokkal magasabb egy ilyen projekt költségvetése és nagyon nagy a verseny. A hit mellett, amellyel egymást is támogatjátok, kiemelkedően fontos egy józan üzleti szemlélet is. 

Az üzleti szemlélet mellett mi a kreatív üzenete egy ilyen nagy projektnek?

Tóth Bori: Alapvetően meg kell ismerni az emberek igényeit, de sosem szabad helyettük gondolkozni! Amiben őszinte hit van és tényleg jó, az nagyon sok esetben magától is képes arra, hogy megállja a helyét, így nem kell görcsösen azon dolgozni, vajon melyik országban mi lesz befogadható, mert ha olyan, amibe beleszeretnek, akkor megveszik a világ bármely pontján. 

img_7444-2.JPG

Mik a legközelebbi lépéseitek? 

Szűcs Anita: A Maison Marquise Pop-up Store megnyitásával máris hatalmasat léptünk affelé, hogy közelebbről megismerjük a közönségünket, sikerült a brandnek picit kikerülnie a showroom falai közül, de picit benn is szeretnénk maradni. Más nagy divatházakhoz hasonlóan megtartjuk az haute couture-t, de tervezünk ready-to-wear ruhákat is. Meg szeretnénk jelenni olyan helyeken Európában, amelyek szimbólumértékkel bírnak a luxusmárkák vásárlóinak körében, emellett pedig azon dolgozunk, hogy akár pop-up store-t, akár állandó üzletet is nyissunk valamelyik idegen országban. 

Pozsgai Brigitte

 

Ha tetszett, olvasd el ezt is:

A jó bor szexi - Interjú Miklós Csabival 

 

Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG

Instagram: COLORCAM_MAGAZINE

Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?

Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr177037523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása