Prémium streetwear Budapestről - Interjú a BP Shop alapítóival

Megjelent: 2015.02.02. 10:43
Írta: colorcam

BP Shop? Igen, tuti, hogy hallottál már róluk. Hirtelen robbantak be a köztudatba. Mostanra viszont nem csak a fiatalokon, hanem sztár rappereken és előadókon is visszaköszön a BP logó. A brand egyfajta hungarikum lett, sőt világszám, amelyre méltán lehetünk büszkék Budapesttől New Yorkig. Arról pedig, hogy mennyire volt rögös az ideáig vezető út, az alapító atyák, Ákos és Peti mesélt nekünk. 

b2p_1.jpg

Honnan indultál/indultatok? Mivel foglalkoztatok, mielőtt létrejött a BP?
 
Gimnáziumi osztálytársak voltunk, és mindketten Dunaújvárosból költöztünk Budapestre a suli után, ahol szintén egy suliban folytattuk. Aztán jó néhány évre szétváltak útjaink. Ákos ruhákkal kezdett foglalkozni, kereskedőként saját üzletében, valamint designerként egy hazai divatmárkánál. Valamint saját reklámgrafikai céget vezetett. Én zenéléssel foglalkoztam és mellette ritkán freelancer reklámgrafikusként bevállaltam ezt-azt.
 
Manapság a legtöbb fiatal már találkozott a BP márkával, de mikor is fogant meg az ötlet?
 
Ákos fejéből pattant ki az egész, valamikor 2011 tavaszán. Miután elkészítette az első szériát, és nem várt fogadtatása lelt a dolog, felkeresett, hogy csináljunk belőle márkát. Én kicsit kétkedve fogadtam az ötletét. Így jött össze az első kollekció is, néhány mintából csupán a '11-es Szigetre. Az volt a tesztje: ha szélesebb kör is elkezd érdeklődni utána, nem csak a szűk baráti kör, akkor van jövőnk és folytatjuk. Lett.

Hogy is volt az a 'két sapka egymás mellett' sztori?

Ákosról és egy barátjáról készült egy random kép, amin egy B és egy P feliratú sapkát viseltek. Innen jött neki az ötlet. Mindig is sapkamániás volt :)

wesselenyi2_original.png

Mit gondolsz/gondoltok, mi a titok, mitől lettetek ennyire népszerűek?

Szerintem attól főleg, hogy ez egy klasszikus lovebrand. Az emberek igénye keltette életre, és igazából az ő támogatásuk és bizalmuk tartja életben, és népszerűsíti mind a mai napig. Habár már nem nevezhető underground márkának, a kommunikációnk attól függetlenül túlnyomórészt még mindig a minket szerető közösség szájhagyományán alapszik. 

Gondoltátok volna, hogy ekkorára nőttök vagy az egész csak poénnak indult?

Inkább úgy fogalmaznék, hogy nagyon reméltük. Még most is poénból csináljuk a ruhák és a kommunikációnk zömét. Ez a könnyedség működteti az egészet.

Mikortól kezdett el komolyodni a dolog?

Talán onnantól, hogy elég komoly együttműködéseink is létrejöttek nagy cégekkel. Olyan nagy múltra visszatekintő nevek láttak bennünk fantáziát, mint például a Heineken, akikkel közösen rendeztük meg Budapest "nem hivatalos" születésnapi partyját. Vagy akár a Vodafone, akiknek a felkérésére egy speciális biciklis kapszulakollekciónk jelent meg "Infinite" néven a Design Hét alkalmából, mely katalizálja a fővárosi bringás manufaktúrák specifikus termékeit. 

1604448_969962343029226_2992104796568055305_n (1).jpg

Mi a helyzet nemzetközi terepen? Pl. londoni magyarok, Ámerika?

A világ minden tájára eljutott már a márka, de sajnos még csak mint szuvenír. Az idelátogató turisták gyakran viszik haza ajándékba a termékeinket. A környező országok területére folyamatosan küldünk csomagot, de Európa más országaiból is érkezik rendelés. A klasszikus, külföldi piacra történő nyitás azonban még várat magára. 

Sok sztár fején visszaköszönt már a BP logó, kikre vagytok a legbüszkébbek?

Az általunk támogatott művészek csoportját Márk (a BP Clothing kommunikációs embere) Heroknak nevezte el. Mindenképpen büszkék vagyunk rájuk, hiszen művészi kvalitásukkal vagy sportteljesítményükkel a mi hitelességünket is erősítik. De természetesen nagy élmény volt, hogy a Wu-Tang 20 éves jubileumi turnépólót mi tervezhettük, vagy akár Redman őszinte lelkesedése a ruháink iránt. És persze: The Roots, Ghostface Killah, DJ Premier  - aki a műfaj egyik legnagyobb élő legendája. Mind-mind hatalmas megtiszteltetés.

10499557_916508731707921_8193055711820552988_o.jpg

Úgy hallom, nemrég 50 Cent is tiszteletét tette a Shopban?

Igen, egyre több sztár fordul meg nálunk, amikor hazánkba látogat. Jó érzés, hogy az üzleteink budapesti látnivalóként kerülnek be egy-egy ilyen volumenű előadó napirendjébe.

Hogy érzitek, mennyit fejlődött az elmúlt 3 évben a BP márka?

Hála istennek mondhatjuk azt, hogy 3 és fél év alatt néhány darab, egy színnel megnyomott pólóból mára saját textilt gyártunk, a sapkáink minősége bármely nagy világmárkával felveszi a versenyt, és a kiegészítő termékek színvonala is rohamosan fejlődik.

966233_896180240407437_7557799986943977977_o.jpg

Bizonyára sok érdekes dolog történt Veletek az elmúlt pár évben. Melyik volt a legviccesebb, legfurább?

Rengeteg furcsa kérdés, kérés, lehetetlen felajánlkozás talál meg minket napról napra. Sok mindenkinek van egy "remek" üzleti ajánlata, "formabontó" művészeti elképzelése. Ákost egyszer felhívta egy nagy kereskedelmi TV, hogy hova küldhetik a számlát, ugyanis a műsorukban szereplő művészek a mi termékeinket hordták. Persze kiröhögtük őket. De kellett már kivágatni a termékeinket egy valóságshowból, mert az egyik celeb a beleegyezésünk nélkül használta fel a Wu Tang polónkat - fogalmazzunk úgy, hogy a brandrombolás fogalmát kimerítve. De volt már olyan ember is, aki gyakorlatilag ultimátumot adott, hogy neki köztünk a helye. Szóval sok érdekes dolog esett már meg az évek alatt.

Személyes kedvencem a BP Birdy Strapback az előző kollekcióból. Milyen személyes sztori fűződik hozzá?

Édesanyám gyerekkoromban rajzolt nekem egy könyvet ezekből a madarakból. Így tanultam meg a nevüket. Általában mindig ilyen játékaink voltak: olvasni és rajzolni is ilyen módokon tanított meg, elég korán. Jó néhány szezon óta gondolkodtam rajta, hogy megmutassam-e ezeket. Sokáig hezitáltam, hogy egy ilyen szép gyerekkori emléket a nyilvánosságra hozzak, de alapvetően a cégünk filozófiájához a gyökereink nagyon erősen hozzátartoznak. Nekem ezek a gyökereim, és büszke vagyok rájuk.

10577194_942434299115364_3806753692767133653_n.jpg

Meséljetek picit a téli kollekcióról!
Ennek az inspirációja a természet és az erdő. Valamint eddigi legerősebb camouflage szériánk is a téli kollekció részét képezi. Amire jelenleg a legbüszkébbek vagyunk, az a Holiday Edition, mert a szívünknek egy igen szeretett csücskét dolgozza fel, mindamellett hogy hatalmas megtiszteltetés. Mivel a Macskafogó az egyik legemblematikusabb magyar rajzfilm, így már régóta vártunk a lehetőségre, hogy elkészíthessük a legendás szereplőkkel fémjelzett speciális kollekciónkat.
ternovszkyb_jakabp_simonb_.jpg
Mik inspirálnak, honnan merítetek egy új kollekció kitalálásánál?
Rengeteg dolog kavarog a fejünkben, igazából az a fő problémánk, hogy nem mindenre van időnk és energiánk kivitelezni :) Szóval az alapvető témák már régről bennünk vannak, megfogalmazásában viszont természetesen hatással van ránk a mindenkori divat alakulása, igyekszünk lépést tartani és  - amennyire a hazai piac és a szélesebb közönségigény engedi - naprakész újdonságokkal is előállni.

 

Tervek a jövőre?

A jövő év a külföldi projektekről és a márka fejlesztéséről fog szólni. Mi mindig is úgy gondoltuk, hogy a brand arcai és a szponzorált művészek, sportolók meghatározóak a márkakommunikáció és a jövő szempontjából.
A 2015-ös évben éppen ezért már pár külföldi csapattaggal is bővül a BP HEROES, amely a BP Clothing hivatalos szponzorált csapata. Közülük elsőként a DVBBS, azaz a Dabbs kanadai DJ duo-val fűzzük szorosabbra a viszonyt, akik idei látogatásuk alatt óriási bulit kerekítettek a Lights Off fesztiválon a Rióban. Nagyon tetszett nekik a márka és ők kerestek meg minket, ami egy igazán nagy megtiszteltetés. Büszkék vagyunk rá, hogy esetenként a művészek keresnek meg minket, hogy a csapat részei szeretnének lenni.

bp.jpg

Mire vagytok a legbüszkébbek?

Arra a rengeteg támogatásra, amit kaptunk az emberektől.  Arra, hogy egy erős és színvonalas csapat áll a márka mögött, és azokra a közreműködő művészekre, akikkel vagy közösen dolgozhattunk vagy népszerűsítették a brandet.

Végszó?

PROUD AND STRONG, ALL DAY LONG!

nyeremenyjatek_bp.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr576435123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.