Töltsd fel a telefonodat 30 másodperc alatt

Megjelent: 2014.06.16. 11:53
Írta: colorcam

Az izraeli StoreDot startup-cég fél perc alatt feltölthető okostelefon-akkuk piacra dobását tervezi a közeljövőben. Doron Meyersdorf,  a StoreDot alapító tagja és vezérigazgatója keddi nyilatkozata szerint a már kifejlesztett prototípus természetes anyagokat használ az akkukban lévő elektródák teljesítményének forradalmasítására. Jelenleg a szuper-akkukat a Samsung Galaxy modelljeire optimalizálják, de hamarosan minden okostelefonhoz elérhetőek lesznek. A magas teljesítményű energiatárolók piaci megjelenésére legkésőbb 2016-ig sor kerül. Már várjuk! Videó!

Haverkodjunk Facebookon is: https://www.facebook.com/colorcammag

További képek Instán: http://instagram.com/colorcammagazine

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr506298647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészáros Laci 2014.06.17. 10:09:20

egy kicsit bulky ez az akkumulátor.

Mészáros Laci 2014.06.17. 10:14:37

a hitelességi faktort egy kicsit érintik a következők

átlagos smartphone akku kapacitása 2000 mAh azaz 2Ah. vagyis, egy órán keresztül tud leadni 2 amper áramot. ha az akku hatásfoka 100% lenne, akkor a feltöltéséhez is egy órán át kellene beletolni 2 amper áramot. vagy fél órán át 4 ampert, vagy fél percen át 240 ampert. ácsi, 240 amperes áramhoz hüvelykujj vastagságú vezeték szükséges (különben túlmelegszik).

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.17. 10:49:01

Az akku melegedéséről már nem is beszélve, mert nincs 100% hatásfokú akkumulátor.

Plumper_ 2014.06.17. 10:51:17

@Mészáros Laci: dehát láthatóan nem hüvelykujj vastagságú a kábel, hanem vékony, normál. az akksinak kellene vékonynak lennie.

Mészáros Laci 2014.06.17. 10:53:40

@Plumper_:

azon a vezetéken, amit barátunk bedug a speciális akkumulátorba (gondolom, ez csak prototípus, azért ilyen vastag), kb 10 ampert lehet büntetlenül átkergetni (nem olvad meg a szigetelése). Fél perc alatt 10 amperrel fel lehet tölteni egy 100 mAh kapacitású akkumulátort. lehetséges, hogy most ezen a szinten tart a fejlesztés (nagy méret, kis kapacitás, cserébe nagyon gyors töltés).

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.17. 11:10:09

Nem látjátok a lényeget: startup cég.

Nagyot kell mondani, arra jönnek a befektetők. Ha aztén befuccsol a fejlesztés vagy nem is lesz, akkor úgy jártak, a cég már felhasználta a pénzt.

Gera 2014.06.17. 11:33:19

@Mészáros Laci: Most túl azon, hogy viszonylag kevéssé hihető a dolog, ez az áram probléma nem áll fenn, illetve csak részben igaz. Egy átlagos telefon akku kapacitása ugye kb a 10Wh nagyságrendben van, ennyi energia fél perc alatt az 1kW nagyságrend, amihez nem kell ujjnyi vastag vezeték, mert nem kell, hogy a töltőfeszültség 5V legyen. Nyilván USBvel eleve lehetetlen ezt megoldani, ez nem kérdés. Ezek a pofák tulajdonképpen azt állítják, hogy ők egy új típusú ultrakapacitást csináltak és azt töltik fel fél perc alatt, majd onnan az akkut szép lassan. Ez igazából lehetséges és azt, hogy akkor minek egyáltalán az akku, magyarázhatja az, hogy nagyon nagy a kondijuk önkisülése. Hihetetlen attól lesz a dolog, hogy ezt akkor lehetne értelmesen egy mobil méretű eszközbe applikálni, ha a jelenlegi legjobb ultrakapacitások energiasűrűségének mittomén ötven-százszorosát kéne produkálni, ami elég brutál áttörés lenne és persze nemcsak a mobilpiacot bolygatná fel, hanem az elektromos autótól kezdve kb mindent, amiben energiatárolásra van szükség.

Gera 2014.06.17. 11:34:54

Bocs, kéne helyett lehetne.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.06.17. 12:04:06

Ha felteszek egy videót az örökmozgóról, attól még az nem válik valósággá!
Mészáros Laci szépen levezette, hogy átverés az egész.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.17. 13:47:26

@Gera:

"Ezek a pofák tulajdonképpen azt állítják, hogy ők egy új típusú ultrakapacitást csináltak és azt töltik fel fél perc alatt, majd onnan az akkut szép lassan."

Ez valóban lehetséges, de azért nem valószínű, amit te is írtál. De hol van erről szó? A videót megnéztem, abban nincs szöveg, a weboldalukat meg nem olvasom el, túl rövid az élet...

"nem kell, hogy a töltőfeszültség 5V legyen"

De kell, mert ha nagyobb feszültséggel töltenek, akkor az akkun belül kell egy buck inverter, ami a feszültséget lecsökkenti a cellák töltőfeszültségére, és akkor fellép ugyanaz a probléma. Na meg egy ilyen inverter is veszteséges, azaz hőt termel.

Van azonban egy másik lehetséges megoldás arra, hogy nagyobb feszültséggel töltsenek. Tegyük fel, hogy sok egyenként kis kapacítású akkucellát tartalmaz a pack, amelyek töltéskor sorba kapcsolódnak, kisütéskor meg párhuzamosan. Ekkor lehet nagy feszültséggel, ergo kis áramerősséggel tölteni. De az akkuveszteség miatt töltés közben fellépő hőtermelődésre akkor sincs megoldás, és a 30 másodperc így is túl rövidnek tűnik, a kísérleti stádiumban lévő nanotechnológiás akkuk sem tudják még ezt.

rooklin 2014.06.17. 14:23:25

Túl sokszor hallottuk már ezt ahhoz, hogy egy youtube-videóra és sajtóközleményre felizguljunk. Múlt héten volt hír, hogy Abramovics tíz millió dollárral szállt be a cégbe... kíváncsi vagyok, hány hónapon belül szabadul meg a részesedésétől felvert áron.

Gera 2014.06.17. 14:46:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Rákerestem a neten és ott olvastam valami hírben. Valami olyasmit írtak, hogy az akkut felturbózzák a saját technológiájukkal és attól úgy fog működni, hogy először kapacitásként gyorsan eltárolja az energiát és aztán lassan átcsorognak a töltések az akkuba. Ez is valami nanotechnológiás izé egyébként.

Azt meg ne írd már, ha egy mód van rá, hogy nincs igazam és mindenképp 5V töltőfeszültség kell, ha rögtön utána leírod, hogy igazából mégse :) Természetesen sehol nem írtam, hogy egy pár voltos cellát akarok több száz volton tölteni. Fogalmam nincs, hogy működik a kapacitásuk, lehet akár nagy is a kapocsfeszültsége, vagy ha kicsi, akkor meg lehet, hogy könnyű sok apró sorba kapcsoltat gyártani.

Amúgy a hőtermelődés nem biztos, hogy olyan vészes lenne. Egy ultrakapacitás simán lehet 95 százalék feletti hatásfokú is, 1-2 kJ veszteség még kezelhető lenne szerintem.

Egyébként nekem is roppant gyanús ez az egész :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.17. 16:49:12

@Gera:

Jó-jó, nem akartalak megbántani azzal az 5 volttal.

A hőtermelődést a sorba kapcsolt akkucellákkal kapcsolatban írtam.

"Egy ultrakapacitás simán lehet 95 százalék feletti hatásfokú is, 1-2 kJ veszteség még kezelhető lenne szerintem."

Szerintem is, kapacitásnál legalábbis, ahogy írod.

sas70 2014.06.20. 14:59:34

Amit a múltban tudományosan teljességgel lehetetlennek tartottak, az ma mindennapos dolog és röhögünk azon, hogy az őseink mit mondtak. Ettől persze ez még lehet kamu, de lehet, hogy pár év múlva már ez lesz a normális és röhögünk azon, hogy milyen naivak voltunk. A flopyk ha még valaki emlékszik 160-170 kb-osak voltak, ma meg itt van a zsebemben egy pendrive ami 64GB-os, tehát úgy 400 ezerszer nagyobb. De gondolom egy csomó példát lehetne mondani, csak minek?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.20. 15:43:16

@sas70:

1.2 (5 1/4 coll) ill. 1.44 MB-osak (3.5 coll) voltak. A Commodore-ban is használt single side, single density cuccook elég hamar kihaltak.

Persze igazad van, na de ha a floppy korában azt mondta volna valaki, hogy másfél-két éven belül kihoz egy 400 ezerszer nagyobb kapacitású hordozható adattárolót (nem streamert vagy más szekvenciális háttértárat, mert olyan már akkor is volt), akkor joggal röhögték volna ki.

A jelenleg ismert fejlesztések ismeretében a cég bejelentése minden alapot nélkülöz, szenzációhajhász, és minden bizonnyal csak a befektetők bepalizására szolgál.
süti beállítások módosítása