Nagy köszi a Mazdának, mert megkaptuk az ország egyetlen Mazda 3-asát amit itthon alakítottak olyan sportossá, amitől még a 7-es BMW-k is elbújnak. Azonban mint tudjuk, a külső nem minden, egy erős motor és egy durrogós kipufogó nélkül hamar megszűnik a forgalomban résztvevő embertársaink megdöbbenése.
A Mazda nem árul zsákbamacskát, azonban minket is meglepett, amikor megtudtuk, hogy a tesztpéldány csupán optikailag lett felhúzva, a belső tartalmat nem érintette a tuning. Tulajdonképpen az általunk nagyon kedvelt G165-ös kivitelről van szó. A 2 lityós szívómotor egy percig sem okoz csalódást, dinamikus 8,9 alatt 100-on van, szóval szégyenkezni nem kell. Nyilvánvalóan nem a gyorsaság a cél, hanem a látvány. A mazdások kitettek magukért. Elegánsan öltöztették fel a 3-ast. Nem házi barkács, nem proli tuning, hanem egy olyan autó, ami után többen megfordultak, mint az MX-5 láttán. Minden házon belül készült, még a felniket is X-Tomi tervezte ilyenre.
Nézzünk körbe az autót, hogy milyen extrákat kapunk. A kocsi tulajdonképpen szét van szpojlerezve, hátulról nézve pedig egyből feltűnik a két sportkipufogó. A 165 lovas gépet emberesen megültették, amit a fekvőrendőröknél lehet is érezni. A 18-as abroncsokkal és az Eibach ültetőkészlet segítségével egészen különleges élményben lehet részünk, azonban a belvárosban való parkolást felejtsük el.
Az autó belsejében nagy változást nem találunk, tulajdonképpen ugyanúgy néz ki, mint a sima 3-as, 2-es vagy akár a CX-3, leszámítva a sportos fémpedálokat. A felszereltségre nem lehet panasz, a iDrivehoz hasonló tekerentyűt eddig is szerettük, a headup display pedig nagy segítségünkre van, hogy ne kellejen mindig lepillantani a kilóméterórára.
Nem véletlen, hogy a forma láttán már a pirosnál való várakozásnál sokan kitűznék Deák Ferencet a visszapillantóra, de jobban tesszük, ha nem megyünk bele komolyabb gyorsulásokba. Az autó ugyan dinamikus és az említett majd' 9 körüli gyorsulás sem mondható rossznak, ennek ellenére Vin Diesellel nem vehetnénk fel a versenyt. Ha ezt meg tudjuk emészteni, akkor biztos, hogy nagy örömünk lesz az autóban, hiszen az extrák nélküli 3-as is egy igazán megbízható modell volt.
Nagy piros pont hát a Mazdának ismét, hogy nem rettent meg a tuning kultúra kétes megítélésétől és a Kodo formanyelvvel tökéletesített 3-as-hoz hozzá mert nyúlni. Egy biztos, a Hungárián ilyen autó nem fog mindennap szembe jönni veled, már csak az ára miatt sem.
Árcédula: 7 millió Ft
CAR LENNE KIHAGYNI:
BMW X1 - CROSSOVERBE OLTOTT HOBBITEREPJÁRÓ
PEUGEOT 308 SW - EZT A KOMBIT SOFŐRREL KÉREM
BMW 525D XDRIVE M - ARANY KÖZÉPÚT
BMW I3 (REX) TESZT - ELKERÜLHETETLEN
MAZDA CX-3 REVOLUTION TOP G150 - ROADSTER ÉS SUV EGYBEGYÚRVA
MAZDA 2 - ELINDULNI NÉLKÜLED, NA MÉG MIT NEM!
SMART FORTWO TESZT - A LÁTSZAT CSAL
Kövessetek minket Bloglovin'-on is, hogy ne maradjatok le egyetlen blogbejegyzésről sem!
Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG
Instagram: @COLORCAM_MAGAZINE
Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?
Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!