Az ötös bömbik mindig is nagy kedvenceim közé tartoztak, így nagyon megörültem, mikor Roli felhívott, hogy vihető az 525-ös. Ráadásul csak az átadásnál tette hozzá, hogy M-es. Hurrá!
Az öthuszonötös pontosan az arany középutat képviseli, ha a luxus, takarékosság és a sportosság háromszögében gondolkodunk. Már pár évvel ezelőtt is szép volt a forma, de a 2014-es facelift óta tényleg mindenki megnézi. Karakteresre és a mai autódivatnak megfelelően szögletesre szabták, ami kifejezetten jól áll neki.
A felső-közép kategóriás autó célcsoportja nem a kopasz-kigyúrt közönség, egyértelműen nem fogja tovább erősíteni ezt a sztereotípiát a hazai utakon. Sokkal inkább managereket, jól kereső középvezetőket tudok elképzelni benne, akik mindenképpen a minőséget keresik, ám nem hivalkodóan, hanem visszafogottan szeretnék ezt megmutatni. Ötösben ülni mindenképpen presztízs, de nem a szoli előtt vészvillogós fajta.
Testes az 5-ös, szépen fekszik az útra, de inkább utazóautó, mint aszfaltszaggató fenevad. Bár ha hozzávesszük, hogy a tesztpéldány esetében egy M-mel is megdobták, mindjárt máshogy fest a képlet. A 2000 köbcentis dízelmotorból kiszabaduló 215 lóerő elemi intenzitással rántja ki alólunk a sámlit, mégsem érezzük durvának, ha lehet ilyet mondani, inkább elegánsan gyorsul. Az BMW-s élmény tehát itt is ott van, rendkívül nehezen lehet megállni, hogy ne tapossunk a gázpedálra és büntessünk rá egy-egy elcseszett tuning csodára az utakon. Az erre hivatott Driving Experience névre keresztelt kapcsolóval ECO PRO módra állítva a rendszert, visszafogottan behúzza a fogait a gép, a szemünk előtt elterülő kijelző kékre vált, a desing pedig kicsit sci-fisen jelzi ki az adatokat.
Teljesen takarékosra kapcsol az autó, erőben is rendesen visszavesz. Alapbeállítás szerint azonban mindig Comfort módban indulunk. Itt már sokkal inkább kiaknázhatóak az autó képességei, azonban az igazi felszabadulást a Sport mód jelenti mind az 525-ösnek, mind a vezetőnek. Meg kell hagyni, kiválóan játszottak a mérnökök a designnal és a színekkel, így az Eco móddal teljesen inverzbe fordul minden, a háttér és a számok vérvörössé válnak és eltűnik a klasszikus kilométer mutató is. Bár valószínűleg sokan legyintenek erre, higgyétek el, ha beültök, a parasztvakítás hat, és nem akartok többet hagyományos kilométer órát olvasni.
Bármennyire is csábító, hogy M pakettes az autó, sokat fogjuk utazásra használni, és ilyenkor a Comfort fokozat teszi a legjobb szolgálatot. A 8 fokozatú automata kifejezetten szépen teszi a dolgát, nem lehet érezni a váltásokat, bár gyorsításnál kell neki egy kis idő, mire észhez tér. Mielőtt mindenki a fejéhez kapna, az üzemanyag-költség nem fogja leszakítani a pénztárcánkat. Városban 6,5 körül eszik, országúton pedig akár 5 körülire is levihető a fogyasztás. Ennyit fejlődött a technika: 2015-ben egy dízel BMW nem eszi le a fejünket, annak ellenére, hogy hozza a a kötelező elvárásokat.
A beltérre szintén nem lehet panasz, ezt el is vártuk ettől a kategóriától. Ahogy említtettem, a teszt darab szépen meg volt pakolva minden földi jóval, így például az M-csomagon túl többek között LED-es ködfényszórót, antracit tetőkárpitot, BMW Individual hővédő üvegezést és pl. parkolássegítő rendszert is kaptunk. A középső konzolon a korábbi modellekhez hasonlóan helyezkedik el a navigáció és multimédiás szolgáltatások megjelenítésére hivatott LCD. Aki ült már pár éves BMW-ben, nem fog nagyon meglepődni. Az irányítás változatlan, az iDrive ott van és segít a kezelésben. Számos szolgáltatással kiegészült azonban, és a telefonunk rácsatlakoztatása után a tetszőleges app-el további adatokat gyűjthetünk pl. vezetési stílusunkról.
Az összhatás nagyon példásra sikerült. Annak ellenére, hogy a 4 hengeres dízel-motor nem a leghalkabb, a szigetelésnek köszönhetően szinte semmit nem hallunk a beltérben. Szerettem még, hogy a budapesti utak kátyútengerében nem rázott szét az autó, szépen csillapította a nagyobb bukkanókat is. Jó barátként támogatja meg az autót még az xDrive is. Nagyobb szükség lesz rá most, hogy nyakunkon a tél. Összkerékkel nem valószínű, hogy elakadunk Kaprun felé, ráadásul a pályán lefele sem kényelemben, sem dinamikában nem fogunk hiányt szenvedni. A multimédiás szolgáltatásoknak és a kiváló hangrendszernek köszönhetően pedig tovább fokozhatjuk a hangultatot. A 525-ös nem a szokványos BMW vonalat képviseli. Ahogy korábban már megírtam, olyan vásárlók érdeklődnek majd leginkább, akik a felvágással ellenben a minőségi autózást keresik. Más kérdés, hogy egy BMW-nél az előbbi elhagyhatatlan.
A teszt autó ára: 18.500.000 Ft
A lehetőséget köszönjük a Wallis Motor Duna Kft.-nek!
CC
AUTÓ, AUTÓ, AUTÓ
JAMES BOND AUTÓT CSERÉL? - BEMUTATTÁK AZ RX-VISIONT
MAZDA CX-3 REVOLUTION TOP G150 - ROADSTER ÉS SUV EGYBEGYÚRVA
MAZDA 2 - ELINDULNI NÉLKÜLED, NA MÉG MIT NEM!
PEUGEOT 308 SW - EZT A KOMBIT SOFŐRREL KÉREM
BMW I3 (REX) TESZT - ELKERÜLHETETLEN
SMART FORTWO TESZT - A LÁTSZAT CSAL
Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG
Instagram: COLORCAM_MAGAZINE
Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?
Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!