Úgy tűnik, a BMW egy percre sem pihen. Korunk egyik legdinamikusabban fejlődő autógyártója minden területen támad, ha kell, crossoveresíti korábbi hobbiterepjáróját a siker érdekében. Az X1-nek nem kell szembesülnie a sztereotípiákkal, ezért egy egyedülálló budai anyukának és gyerekének is jó alternatíva lehet.
Nem a BMW tehet róla, hogy az X kategóriát a gengszterek játékszereivel azonosítják. Az X5-ös és X6-os is kiváló gép, annak ellenére, hogy az átalagemberben nem ez a kép jelenik meg róluk először. Dobjuk most el a rokkantkártyát és beszéljünk a kistesó X1-ről, amit jóval kedvesebben fogadnak az utakon.
Az korábbi modellhez képest a 2016-os kapott egy kisebb ráncfelvarrást, ám ez nem bántóan szembeötlő. Inkább a méreteken látjuk a változást, amivel a mérnökök jó érzékkel paszírozták bele az X1-est a crossover kategóriába. Az autó inkább egy bébitigris, mint egy tekintélyt parancsoló óriás grizzly. Teszem hozzá ezt az érzést tovább erősítették a tesztautón található 17-es kerekek is.
Bár a külső zsugorodott, a kocsi belső tere mégis tágasabb lett. Kellemesen elférünk, sőt ha lábbal szeretnénk kormányozni, azt is simán megtehetjük. A növekedés a csomagtartót is érintette, így a rakodóterünk 420-ról 505 literesre bővült.
Ne legyünk telhetetlenek. Az X1 alulról kapirgálja a prémiumot, így ne legyenek nagyon magasak az elvárásaink. Nem rosszak a felhasznált anyagok, nem ugrik ki az aranybéka sem a kesztyűtartóból. Egyszerűen máshova pozícionálták az autót. Azt is meg kell jegyeznem, hogy ennek ellenére abszolút modern és friss a kialakítás, főleg a demo autóban található piros varrással és a középkonzolon is végigfutó csíkkal. Egyedül a váltón akadhat meg a szem, hiszen nem az elődét kapta. Hogy miért?
A válasz a laikusoknak meglepő lehet. Az új X1 elöl hajt, ezért a Aisintól érkező 8 fokozatú automata került bele. Nem kell megijedni, ebben a szegmensben ez igen bölcs döntés. Az anyukákat és a tapasztalatlanabb szingli nőket sem fogja zavarba hozni a „hátsó kerekesség”, amit korábban ebben a kategóriában összkerék meghajtással váltottak ki.
A generációváltással gondolhatnánk nem csak a külső és a belső újult meg, de a súlyból is sikerült faragni. Esetünkben nem. BMW Crossoverünk ugyanannyit nyom a mérlegen, mint elődje, egészen pontosan 1650 kilót. Ilyen komoly súly mellé párosul a 18d-re keresztelt kétliteres dízel 150 lova, ami tisztességesen teszi a dolgát. Nyilván nem fogunk vele Panamerakat legyorsulni, de az utcán, a hétköznapi életben bőven elég. Természetesen ha sprintre kényszerítjük, alaposan etetni kell, így megeszi a 9 litert is. Közúti kulturált használat mellett elmegy 4-5 literrel, ami szép eredmény. A már megszokott ECO kapcsoló mellett Sátán, akarom mondani sport módba is pattinthatjuk a gombot. Ilyenkor a 0-ról 100-ra 9 másodperc körül ér fel. Egyáltalán nem rossz.
Frissítően hat az új modell és abszolút van helye a palettában. Kiváló a fogyasztás, kellemesen megy és méreteihez képest könnyű vele parkolni, a tágas belső térről nem is beszélve. Az elsőkerékhajtás inkább előnyére írható, így a kevésbé tapasztal sofőr is nyugodt szívvel vezetheti az X1-et. Hátrány? Talán csak annyi, hogy baromi nehezen melegszik be az autó, így télen egy jó 15 percig csak az ülésfűtésre és a kabátunkra számíthatunk.
Alapár: 9.605.000 Ft
A teszt lehetőséget köszönjük a Wallis Motor Duna KFT.-nek!
CAR LENNE KIHAGYNI:
PEUGEOT 308 SW - EZT A KOMBIT SOFŐRREL KÉREM
BMW 525D XDRIVE M - ARANY KÖZÉPÚT
BMW I3 (REX) TESZT - ELKERÜLHETETLEN
MAZDA CX-3 REVOLUTION TOP G150 - ROADSTER ÉS SUV EGYBEGYÚRVA
MAZDA 2 - ELINDULNI NÉLKÜLED, NA MÉG MIT NEM!
SMART FORTWO TESZT - A LÁTSZAT CSAL
Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG
Instagram: COLORCAM_MAGAZINE
Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?
Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!