Régóta kerestem praktikus és jól kinéző táskát a cuccaimnak, amiket nap mint nap magammal cipelek a fél városon keresztül. Nem volt egyszerű feladat, hiszen nem csak kabát, ing, üdítő, stb. kerül bele, hanem néhány a fotós eszközeim közül is (váz+egy optika), amit előkaphatok ha épp meg akarok merevíteni egy pillanatot. Természetesen fotós táskám van, de az unalmas, kicsit sem divatos a külleme, egy 40 fölötti újságírónak már lehet tök menő, de huszonévesen még örülünk mindennek, ami kicsit másmilyen, mint a megszokott. Jelentem, megtaláltam az igazit!
A Blind Chic. márkát Juli és Neza 2011-ben alapították, és meglehetősen kalandos utat jártak be a brand megalakulásáig. Egy bringás filmes projekt kapcsán találkoztak, amiben Klára Levente elképesztő lazasággal az Erasmus ösztöndíját lezáróan Madridból hazatekert Budapestre. A túrához egy filmes stáb is csatlakozott, így a Cycle Me Home egy önálló kisfilmmé nőtte ki magát. Juli is Spanyolországból költözött haza, Nezát pedig Ljubilajanából sodorta felénk a kalandvágy. Így kezdődött minden, nagy örömünkre pedig Budapestet választották bázisukul.
Az igazán klassz dolog a kettőjük közös munkájában az, hogy állításuk szerint (és ezt meg is tudom erősíteni), a trendeken felül állnak. Ez annyit tesz, hogy nem követik a kötelező divatot, természetesen nem is vetik meg, de leginkább kompromisszumra törekednek a praktikum és kinézet között. A Blind Chic. név is ezt tükrözi, egy kis fricska, mely leginkább kettőjük véletlen találkozására és elhivatottságukra utal.
Pontosan átjön ez a kollekciónál, nekem leginkább a Rhino névre keresztelt "mindenes" melengette meg a szívemet, így erre esett a választásom. A táska abszolút univerzális, természetesen minden egyes részlete a lányok keze munkáját dicséri. Egy igazi utazótáska, egy igazi átváltozóművész, rengeteg hellyel. A kollekció limitált szériás, mivel újrahasznosított anyagokból készül, így sietni kell, hogy a 25 darabból maradjon még. Katonai jellege miatt különösen szeretem, és itt megint szembe jönnek a korábban említett apróságok, illetve az újrahasznosított szíjak, fém csatok, melyeket eredetileg tényleg a hadsereg felszereléséhez terveztek. A Rhino legfontosabb erénye a sokoldalúsága. Lehet kézben vinni, de a hátunkra is felcsaphatjuk. A kézi fogantyúkat aszimetrikusan helyezték el, így a tetejére még plusz elemeket is lehet rögzíteni.
Juli mesélt arról is, hogy egy termék kitalálása mennyire összetett folyamat. Összesen 4 fázisból áll. Először értelemszerűen kutatást végeznek, illetve ötletbörzét tartanak a rajzokból. Majd következik a technikarajz és az első minta. Ezután jön még néhány demo verziós termék, melyeket tesztelésnek vetnek alá. Ha minden rendben megy, akkor már mehet is a terv a varrónőnek, aki mond egy imát és összerakja a végleges teszt példányt. Fontos részét képezi a márkának a különlegesség, és mint már említettem, a limitált széria, ami itt tényleg korlátozott példányszámot jelent, hiszen az adott cipzárokból, csatokból, bőrökből, pattentokból és bélésekből nincs több, végesek.
A jó a dologban, hogy az összes terméknek megvan a helye, annak ellenére, hogy eredetileg bringás használatra készültek.
Később azt is elmesélte Juli, hogy tőke nélkül, összesen két darab varrógéppel indultak el, így különösen büszkék arra, amit elértek.
A lányok elmondták, hogy eleinte leginkább a külföldi vásárlóközönséget mozgatták meg, majd ezután kezdett el teret hódítani a márka a magyar fiatalok között is. Így egyre több Blind Chic. táskás arccal találkozhatunk a városban.
Amikor felmentem beszélgetni a tervezőkhöz, nagyon tetszett az a fajta őszinteség, amivel fogadtak. Látszott rajtuk, hogy nem meggyőzni akarnak a termékükről, mint egy porszívóügynök tenné. Inkább elmesélték, hogy mi az, amit a brand nyújtani tud. A termékek vizuális üzenetei ők maguk, a két lány, aki teljes odaadással és szenvedéllyel gyártják le neked a tökéletesen elnyűhetetlen táskádat. Egy újabb magyar márka amire igazán büszkék lehetünk.
Blind Chic. web: blind-chic.com és Facebook
M.
Képek: Blind Chic.
Tetszett a cikk? Akkor olvass tovább!
FIATALOK, TEHETSÉGESEK, MAGYAROK - 'YOUNG TALENTS' A MERCEDS-BENZ FASHION WEEK-EN
VAN-E SZÜKSÉG BÁRMI MÁSRA? - LG G4 NÉGY HÓNAP UTÁN
WINES 'N' ROSES - AZ AFRIKAI RÓZSA ÉS A MAGYAR BOR HÁZASSÁGA
WARHOL BUDAPESTEN TALÁLKOZIK LICHTENSTEINNEL ÉS A MAGYAR POP-ART MŰVÉSZETTEL
Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG
Instagram: COLORCAM_MAGAZINE
Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?
Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!