Lotfi Begi - "Az első pár alkalommal elhajtottak"

Megjelent: 2015.05.04. 08:00
Írta: colorcam

”Ha az ember ezt igazán szeretné, akkor megtalálja az utat és megtalálja azokat az embereket, akik szintén szeretnék és segíteni tudnak neki" – mondta Lotfi Begi, akit mint rendkívül sokoldalú muzsikust faggattunk arról, hogyan sikerült bejutnia a magyar és a nemzetközi zenei életbe, és milyen utak vezettek a Compact Disco megalakulásához.

img_7527-2c.jpg

Colorcam: Hogy kezdődött a karriered?

Lotfi Begi: Amióta az eszemet tudom, zenével akartam foglalkozni, már az iskolában is sokkal jobban érdekelt az, hogy bulikat, rádiót szervezzek. Emellett különböző hangszereken tanultam játszani: hegedűltem és több, mint tíz évig trombitáltam. Persze ott se a komoly része fogott meg, sokkal jobban szerettem, amikor könnyűzenei feldolgozásokat játszottunk a fúvószenekarral. Később elkezdtem dolgozni egy lemezboltban, így egész nap azt hallgattam, amit csak akartam. Szerencsémre éppen akkor indult egy rádió Gödöllőn, ahova mint technikus jelentkeztem, hogy kitapasztaljam a szakma csínját-bínját, de végül műsorvezetőnek vettek fel, majd később mint zenei szerkesztő tevékenykedtem. Ebben a rádióban indítottuk útjára a Pulzar nevű műsort, ami egyedülálló volt abban az időben az országban, ugyanis minden péntek éjjel egymást váltották élőben a DJ-ék. Előbb-utóbb híres magyar és nemzetközi előadók is vendégei lettek a műsornak, és így sikerült megismerkednem a hazai és a külföldi zeneipar képviselőivel. 

img_7595-2.JPG

C: A rádióban vált belőled DJ, vagy más mozzanatok is hozzásegítettek ehhez?

L.B.: Szinte minden estémet a helyi Trafó Klubban töltöttem azzal a céllal, hogy előbb-utóbb elkezdek majd ott is zenélni. Persze az első pár alkalommal elhajtottak, majd annyit segédkeztem nekik, hogy végül sikerült megengedniük, hogy a fő fellépő előtt, éjfélig én zenéljek. Egy idő után pedig már azon kaptam magam, hogy Némethy Gábor barátommal Collins & Behnam néven a legnagyobb külföldi techno kiadóknál jelennek meg a zenéink, és így külföldre is kijutottunk zenélni. 

C.: Hogyan alakult meg a Compact Disco?

L.B.: Mikorra már egyre több külföldi klubban sikerült fellépnem, úgy éreztem, kezd az egész gépiessé válni, és új utakat kerestem. Ekkor futottam össze Walkó Csabival, akivel sikerült csinálnunk egy sikeres feldolgozást, és abban maradtunk, hogy ha úgy érezzük, folytatjuk tovább. Eltelt másfél év, amikor már végképp úgy gondoltam, önmagam ismétlem és szükségem van valami másik irányra. Csabi pont ekkor hívott fel, és elkezdtük kiépíteni a Compact Disco nevű formációt, aminek az első dala és klipje, az I’m in love, több nemzetközi zenetévében is rotációba került.

img_7544-2.JPG

C.: Hogyan haladt tovább a zenekar élete?

L.B.: Az I’m in love című dalunkkal a közönség egyik kedvencévé váltunk és egyre több díjat sikerült bezsebelnünk. A zenehallgatók mellett pedig komoly szakmai elismerésben is részesültünk, ezért úgy döntöttünk, kipróbáljuk magunkat és nevezünk az Eurovíziós Dalfesztiválra. A hazai fordulót megnyertük, Bakuban pedig a döntőbe jutottunk.

C.: Hogy került előtérbe az együttes mellett újra a szólókarrier?

L.B.: Ismét olyan érzésem volt, hogy valami újat kell csinálnom, hogy ne szürküljek bele az egészbe. A Music Fm-en vezetett műsorom mellett Lotfi Begi néven más magyar előadók számaiból készítettem feldolgozásokat, amik közül talán az egyik legismertebb Rúzsa Magdi Szerelem című dala volt. Aztán ismét elkezdtek hazai klubokba, bulikba hívni, én pedig szívesen mentem. Ez persze sosem jelentette azt, hogy a Compact Disco-nak vége, csak újra teret kapot a DJ és producer oldalam. 

C.: Mi lesz a jövőtök?

L.B.: Azzal, hogy megszületett az első magyar nyelvű dalunk, a Te+én, egy egészen új fejezet nyílt a zenekar életében. Ez egy nagy húzás volt a részünkről, mert nagyon sokáig azt hirdettük és azt mondtuk, hogy ennek a műfajnak az angol nyelv áll jól, de aztán az idők során rá kellett jönnünk arra, hogy az emberekhez sokkal jobban eljut a magyar szöveg. 

img_7582-2.JPG

C.: Mit gondolsz a magyar művészeti termékek trendivé válásáról?

L.B.: Én nagyon örülök, hogy az a trend, hogy a magyar előadók sokszor menőbbnek számítanak, mint a külföldiek. Az MR2 majdnem tíz évvel ezelőtti megjelenése nagyon sokat tett ennek a jelenségnek a kialakulásáért, és azt érzem, ez most kezd beérni. Hazai zenekarokkal találkozhatunk a népszerű fesztiválok nagyszínpadain, és egyre több szponzor lát lehetőséget egy-egy magyar együttes támogatásában.

C.: Hogyan viszonyultok az MR2 működése alatt felnőtt együttesekhez, akiknek sokszor Ti is a példaképei vagytok?

L.B.: Nyitott szívvel fogadjuk az utánunk érkező zenekarokat, ahogy mi is rengeteg támogatást kaptunk. Amikor elindult a Compact Disco, nagyon sokat segített nekünk, hogy Ákos minket kért fel egy egy remix elkészítésére. Mi is hasonlóan gondolkozunk, ezért is kértük fel legutóbbi turnénk előzenekarának a Cloud 9+ -t, vagy éppen az Ivan and the Parazolt

Pozsgai Brigitte 

 

Szerintünk ez is érdekelni fog: 

Tornateremből a fesztiváltérképre - Interjú a VOLT, a Balaton Sound és a STRAND Fesztivál alapítóival

Prémium street wear Budapestről - Interjú a BP Shop alapítóival

 

Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG

Instagram: COLORCAM_MAGAZINE

Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?

Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr697300991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása