Kétszer négy karika

Teszteltük az új Audi Q3-at és az e-tront is!

Megjelent: 2019.04.10. 20:06

Ha jön a herceg, lehetőség szerint ne egy, hanem minimum 110 ló erejével nyargaljon hozzám, lánykéréshez pedig szintén ne egy, hanem négy karikát hozzon magával. Más kérésem nincs :) Egyúttal megnyugtatnám kedves férfi olvasóinkat, hogy csak ideiglenesen költöztem az autótesztek rovatába: bár rajongásom a négykerekűek iránt örök, tisztában vagyok vele, hogy a furmányos műszaki kérdések megválaszolására nem én vagyok a legszakavatottabb személy. De addig is, amíg visszaköltöznek e helyre a szaftos technikai kifejezések és a lenyűgöző számadatok, álljon itt egy beszámoló arról, hogy milyen fantasztikus tesztvezetésben volt részem nemrégiben két új Audi-modellel. És csak óvatosan uraim: ki tudja, lehet, hogy ezt az írást elolvasva a barátnők/feleségek már nem elégednek majd meg a vásárláshoz használt kisautóval... én legalábbis mindent megteszek a siker érdekében!

audi3.jpg

Egy szerda délután történt, hogy a Tabánnál gyülekeztünk újságíró társaimmal arra várva, hogy elinduljunk egy kis körútra, mely Budapest - Alcsútdoboz - Esztergom - Visegrád és végül ismét Budapest állomásokat foglalt magába. A négy szakaszon két modellt, az Audi Q3-at és az e-tront vezethettük kettesével, így mindegyikünknek egy kb. 40-50 km-es útvonal jutott autónként.

Rajtam kívül csak egy hölgy képviselte még a női nemet, ő párban érkezett - én viszont egyedül, és milyen jól tettem! A leggavallérabb és szerintem az egyik legnagyobb tudású útitársat kaptam így ugyanis magam mellé: Papp Laci bácsit, aki 25 éven keresztül az Porsche Hungária Kft. műszaki oktatója volt. Közös utazásunk négy órája alatt végig mesélt nekem az autózás múltjáról és jövőjéről, és persze legfőképpen arról a két modellről, melyek miatt találkoztunk. Külön köszönöm neki, hogy feltehettem az összes laikus kérdésemet, és ő mindegyikre nagy türelemmel válaszolt. (Nem mellesleg nagyon büszke vagyok arra, hogy bár az utunk elején Laci bácsi kicsit félve ült be mellém, de Visegrád felé tartva már megjegyezte, hogy "aláírja" a majdnem 20 éves jogosítványom létjogosultságát :)

Audi Q3

Uploaded by Anna Farkas on 2019-04-10.

Utunk az alcsútdobozi golf klub felé

Budapestet az M1-es felé elhagyva, egy egészen rövid autópálya szakasz után a gyönyörű Etyeki dombság kanyargós lankáin utaztunk az alcsútdobozi Pannónia Golf&Country Club-ig, melynek épülete a közelben található kastély istállójaként szolgált egykoron. Útitársammal helyet cserélve itt ültem az új Q3-as kormányához, hogy azt az Esztergomig tartó távon próbára tegyem. 

 

Az új Q3

A második generációs modell még az előző év végén érkezett a viszonteladókhoz, és egy igazán sportos megjelenésű, még tágasabb, még jobban variálható családi SUV-nak örülhet most a vásárló. A külső nekem nagyon tetszik: a hét évvel ezelőtt megjelent elődjéhez képest csaknem 4,5 méterre nőtt hosszában, szögletesebb vonalvezetés, sportosabb, kompaktabb, dinamikusabb külső jellemzi. Az autó elején található fém hűtőrács nyocszögletű lett, a fényszórók pedig macskaszem-szerűen befelé keskenyednek. Utóbbiak három különböző kivitelben elérhetőek, köztük intelligens Matrix LED-es változatban is. (Férfiak, most pedig fogjátok be a fületeket szemeteket, mert tudom, hogy nem ez az első számú szempont: de ugye milyen nagyon jól néz ki az új Q3 narancssárgában?) audi4.jpg

A utastér a külső megjelenés dizájnját viszi tovább, sok tekintetben a márka felsőbb kategóriás modelljeit idézi. Leváltották az analóg műszereket, így már az alapfelszereltségnek is részét képezi a kijelző, melyet a multifunkcionális kormánykerékkel vezérelhetünk. A sebességváltónál középen helyet kapó MMI Touch képernyő alatt a légkondícionáló gombokkal állítható be. Az autó szorosan összekapcsolódik a myAudi alkalmazással (probléma nélkül összeköti okostelefonunkat az autóval, amit ha leparkolunk, könnyedén újból megtalálhatunk, elmenti naptárunk adatait, stb.). Bár hátul nem ültem, az új modell adottságai közé tartozik, hogy a hátsó ülések támlája akár 15 cm-rel hátrébb dönthető, így biztosítva a hosszabb utak kényelmét. 

audiiii.jpg

Számomra az utazási élmény mellett a vezetéstámogató rendszerek jelentettek igazi extrát: gondolok itt például a holttérfigyelő és a sávtartó rendszerekre. Bár azon kevés nő közé tartozom, akiket nem tölt el aggodalommal a parkolás gondolata, előfordult már, hogy zavart az autóm holtterének nagysága. A Q3 esetében azonban a jármű mögötti területet figyelő radarérzékelők (melyek az alapfelszereltségben is benne foglaltatnak) jeleznek, ha egy, a holttérben lévő tárgyat / hátulról gyorsan közelítő járművet nem vennénk észre. Ugyanezt teszi a sávtartó rendszer is, mely jól érzékelhetően visszaterelget minket a helyes útra. Ezt szándékosan ki is próbáltam, az autó félreeérthetetlen jelzést ad, de döntését természetesen, ha a helyzet mégis úgy kívánja, meg tudjuk vétózni. 

 

Az e-tron

Az Esztergomi Bazilika elé gördülve fehér Q3-as paripámat egy e-tron-ra cseréltem, melyet egészen a visegrádi várig vezettem a lemenő nap fényében a Duna-parton (íg-így). Mit is mondhatnék? Nekem, félig-meddig laikusként hatalmas élmény volt egy ekkora és ilyen tudású autót tesztelni, de az is kétségtelen, hogy az e-tron nagy dolog az Audi életében is, hiszen ez az első, tisztán elektromos modelljük.

audi1.jpg

Mindennapi használatra szánták és optimális körülmények között egy töltéssel akár valamivel több mint 400 km-t is megtehetünk vele, nagyságrendileg pedig a Q5 és a Q7 között foglal helyet, kitöltve ezzel tulajdonképpen a Q6-os helyét. Ránézésre rögtön lehet sejteni, hogy Audival van dolgunk, de azért csak az erre a modellre jellemző dizájnelemeket is megfigyelhetünk, mint amilyen például a LED-es fényszórók alsó szegélyénél, közvetlenül magába a fényszóróba integrált négy-négy csík, ami a nappali menetfénynek tipikus e-tron rajzolatot ad. Ha hátulról szemrevételezzük az autót, akkor a márka csúcsmodelljeinek jellegzetességét: a LED-es lámákat összekötő vízszintes fénycsíkot vehetjük észre.

Felár ellenében a külső visszapillantó tükröket kis kamerákra cserélhetjük, melynek információi a műszerfal és az ajtókárpit közötti szegletben elhelyezkedő OLED kijelzőn jelennek meg. Én a klasszikus, tükrös változatot vezettem, és elsőre idegennek tűnik a gondolat, hogy a külső tükör szintjénél lejjebb található képernyőkre pillantsak, de ez valószínűleg egy idő után csak szokás kérdése.

a187588_large.jpg

Ha már képernyők: mint minden felsőkategóriás Audi modell, itt is az MMI touch response kezelési rendszerrel és annak két nagyméretű display-ével találkozunk, melyek gyakorlatilag minden hagyományos kapcsolót és szabályozót helyettesítenek, de például a rekuperáció kívánt módját is megadhatjuk segítségükkel. Az ülések rendkívül kényelmesek, a csomagtér pedig 660 literes nagyságával elég teret kínál a hosszabb utazásokra telepakolt bőröndöknek is. 

Az én szívembe egyértelműen azzal lopta be magát az e-tron, hogy a 2,5 tonnás "kisautó" kevesebb mint 6 másodperc alatt 100 km/h-s sebességet ér el - bár ezt a képességét a budapesti mindennapokban sajnos nem igazán tudnám kiaknázni. :) 

e_tron_pb18.jpg

Az Audi PB18 e-tron sportautó víziója

Végül az árakról is beszéljünk, ha valaki komolyan fontolgatná az előzőekben bemutatott modellek megvételét: az e-tron 28, a Q3 12 millió Ft-tól lehet a miénk. Én a magam részéről még gyűjtök egy picit a Q3-ra, mert úgy érzem, nagyon jól kijöttünk egymással és csodás barátságnak néznék elébe. Addig is, amíg ez megvalósul, szeretnék köszönetet mondani a Porsche Hungária csapatának, hogy lehetőségem volt részt venni a tesztevezetésen, és egyben (amúgy eredetileg német tanárként) fejet hajtok az ingolstadti mérnökök ismét igen jól sikerült munkája előtt.

 

Szöveg és képek/videó:

web_ala_i_ra_s_panni_1.png

További képek: Porsche Hungária sajtóanyag

 

Száguldás, szerelem

AUDI A8 ÉS AZ ÚJ VW TOUAREG

SSANGYONG REXTON G4 PREMIUM 4WD

AUDI A4 - ARCOSKODÁS NÉLKÜL

 

Kövessetek minket Bloglovin'-on is, hogy ne maradjatok le egyetlen blogbejegyzésről sem! 

  

Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG

Instagram: @COLORCAM_M és @COLORCAM_WS

Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?

Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra! 

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr4714732905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.