Mitől döglik a blogger és mitől a hirdető?

Beszámoló a BrandFest-ről

Megjelent: 2017.11.16. 11:26

Pár évvel ezelőtt még értetlen arcokkal találkoztam, amikor arról beszéltem valakinek, hogy a személyes blogok és egyáltalán a blogok egyszer önálló piaci szegmenst képeznek majd. Mára annyit változott a helyzet, hogy Magyarországon is felismerték a cégek, hogy létezik egy olyan ágazat, amivel érdemes foglalkozni, de mégsem tudják, pontosan mennyit ér és mit kezdjenek vele. A kérdés az utcán hever és jó dolog, hogy van hiteles platform, ahol beszélni lehet róla. 
7d8a3a93-47c6-463e-b5de-0e992de6e953.jpg

A BrandFestival a kommunikációs szakma egyik kiemelt eseménye, ami egyenként veszi górcső alá az elmúlt egy év trendjeit és fontos eseményeit. A rendezvényen olyan szereplők szoktak megszólalni, akik hitelesen és őszintén tudnak nyilatkozni egy-egy kulcsfontosságú a témában. Nem volt ez másként idén sem, amikor a FINA nyomán a figyelem középpontjába került a sport, és teret kaptak a bloggerek is. 

Az elmúlt időszakban szinte mindenki blogot indított, akinek volt némi szabadideje és némi közölnivalója. A párizsi, New York-i és londoni példákhoz hasonlóan (divatbloggerek, akik pár éve utat törtek a nagy divatházak felé) nőttek ki a földből azok az influencerek, akiknek tanácsaira ezrek, százezrek kezdtek hallgatni. A vírusmarketing a virtuális világban tért vissza az eredeti jelentéséhez, ami a személyes tapasztalat átadására épít - szájról szájra, vagy ez esetben profilról profilra. A jelenségről Philip Brown mondta el komoly tapasztalatokra alapozott gondolatait, aki egy steakholdereket megcélzó ügynökség, a Come Round egyik vezetője. 

bf_20171027_205.jpg

A blogokon, személyes oldalakon át terjedő kommunikáció jelenleg gyerekcipőben jár: a cégek szeretnének influencereken keresztül kommunikálni, de sokszor nem tudják kiket keressenek, ki az, aki valóban passzol a profiljukhoz és nem utolsó sorban ki lesz az, aki hiteles lesz. Gyakorlatilag ezt alapozta meg az előző nap előadása, ahol a personal brandingről esett szó. A kettő ugyanis együtt jár: a bloggernek tudnia kell, mit szeretne képviselni, a hirdető cégnek pedig tudnia kell, kik lesznek azok, akiket elér rajta keresztül. És ez sokkal bonyolultabb, mint aminek látszik. 

Az egyik gond, hogy sokan ész nélkül válogatnak: megnézik, hány követője van egy influencernek és igyekeznek a béka becses feneke alá is lealkudni az árat. Ha belemegy azért, ha nem, akkor azért van vége a történetnek. Marketing letudva, pénz - de legalábbis egy termék - kidobva. Vagy ki se. A kettő közé profi közvetítőre van szükség, hogy mindkét irányba előnyös üzletet lehessen kötni. Nem csak eladni kell ugyanis, hanem értéket is kell teremteni a terméknek - adott esetben a blognak. 

bf_20171027_206.jpg

A másik nagyon fontos titok a szöveg milyenségében rejlik: mindaz, amit elmondunk vagy leírunk, hogyan hat a befogadókra. A tartalom egészét nézve releváns-e egy adott márka számára, vagy csupán üres fecsegés. Ez megint csak nem könnyű téma, hiszen az emberek és a kisebb vállalkozások főként emocionális alapokon döntenek - tetszik nekik valami, vagy sem. Pedig sokkal többről van szó: egyáltalán nem mindegy, mikor, melyik napszakban, hova teszünk ki valamit és az a valami a megfogalmazásán keresztül szeretetet, csodálatot vagy éppen gyűlöletet, esetleg érdektelenséget vált ki. Ráadásul üzleti szempontból megfogva. A beszélgetést Tóbiás Anna, a HVG tapasztalt marketingigazgatója vezette. A képzeletbeli kerekasztalnál a régi médiák (tévé, rádió) közül Csikesz Erika, a Sláger FM vezérigazgatója ült, míg az új médiafelületek képviseletében a NoSalty vezetője, Szalai Zita cserélt eszmét a CEMP Sales House igazgatójával, Ziegler Gáborral valamint Kardos Gáborral a Magyar Jeti-től. 

Az említett három beszélgetés mellett sok olyan program is volt, amiben legalább közvetett módon megbújt a személyi tartalomgyártás, mind a marketing, mind a sport területein. Az előadások és kerekasztal beszélgetések értelmében a blogok üzleti lehetőségeket kínálnak, de mégis inkább csak komoly jelenségről, mint biztos alapokon mozgó üzletágról van szó. Nincsenek még alapszabályok és nem alakultak még ki rendszerek sem. A fő utakat és az utakat összekötő ösvényeket jelenleg mi, bloggerek alakítjuk a nagy cégekkel, ügynökségekkel együtt és remélem, hamarosan a BrandFest-en is komoly előrelépésekről lehet majd beszélni, vitatkozni. 

Szöveg:

alairas_brigi_1.png

Képek: Brandfest, borítókép: Brigi

 

Itt van az ősz

Magasabb hangerőre kapcsol az ősz - Novemberi programajánló

Kihagyhatatlan őszi darabok - A fedélzetről jelentjük!

Lépj be a mesevilágba! - ERDEM x H&M

Vajon hány parfümöt vehetsz egy Birkin bag árából?

 

Kövessetek minket Bloglovin'-on is, hogy ne maradjatok le egyetlen blogbejegyzésről sem! 

  

Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG

Instagram: @COLORCAM_M és @COLORCAM_WS

Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?

Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr5413193068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.