Mazda CX-3 Revolution Top G150 - Roadster és SUV egybegyúrva

Megjelent: 2015.10.30. 09:25
Írta: colorcam

Amikor az ember azt gondolja, hogy nem tudják tovább csűrni-csavarni a formákat, akkor a Mazdának még mindig marad valami a tarsolyában. A CX-5 kistestvére szembemegy a szimmetriával, és ez jól áll neki. A japán gyártó mérnökei úgy látszik, idén megtalálták a bölcsek kövét.

img_2378-4.jpg

Már a Mazda 2-nél megjegyeztem, hogy talán az idei év lesz sokáig az egyik legemlékezetesebb a márka történetében, amire az új MX-5 még rátesz egy lapáttal. A 6-os nagy siker, a kettes szintúgy, a nagy tesó CX-5 és öcsike CX-3 pedig hozza a jól megszokott minőséget. A KODO formadesign a lehető legjobbkor robbant be, megmozgatva ezzel a konkurens autógyártók állóvizét is. Nem pusztán öncélú játszadozásról van szó, hanem az autó kinézete valóban szép és elegáns, mindezt úgy, hogy közben sportos és mérges is.

Merész volt ennyire forradalmit alkotni, tudván, hogy hány márka bukott már bele korábban az ilyen jellegű kísérletezgetésekbe. Az alapokhoz nyúltak vissza, tulajdonképpen az állatok mozgását és dinamikáját húzták rá a karosszériára. A KODO tehát érthetően a (SKYACTIVE technológia mellett) a brand szimbóluma lett. 

A CX-3 kisméretű hobbiterepjáróként versenyez a piacon, egy olyan burokban, amire mintha rádobálták volna az elemeket minden szabállyal szembemenve, ám mégis harmonikusan. Azt gondoltam, nem lehet továbbmenni, de amikor tegnap landolt a email fiókomban a Tokiói Autószalonon bemutaott RX-VISION tanulmányautó terve... Hát na.

Az a szenzációs, hogy az autóba beülve nem törik meg a kinézet által felfokozott hangulat. Kicsit olyan, mintha Irina Shayk-kel járnék és még beszélgetni is tudnék vele. A japánok kezdenek belejönni a belső terek kialakításába is (ahhoz képest, amit még pár éve láttunk), és hozzák a mostani trendet, a letisztult elrendezést. A légbefúvók elhelyezése még mindig abszolút kedvenc, ahogy a kettesnél is láttuk, középen is van egy, ami észrevehetetlenül idomul az autó többi részletébe.

Tesztautónak a legmagasabb felszereltségű Revolution TOP-ot kaptuk, amiben mindent megtalálható volt, ami 2015-ben elvárható. Ülésfűtés, sávváltást segítő rendszer, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, automata reflektor, adaptív tempomat, fékasszisztens, adaptív fényszórók, head up display. Jut eszembe, a legjobbat majdem kihagytam: BOSE hangrendszer 7 hangszóróval. Az ám. Az ízléses fehér bőrülések, a fekete és pirosra húzott elemek csak tovább fokozzák a sofőr menőségi faktorát.

Nem kell félni, a CX-3 megy is. A gyengébb, kicsit fapadosabb 120 lovas is járt nálunk, majd a 150-es, ami meglepetésemre tényleg egészen erős volt. SUV-októl kicsit idegen a baromi hangos kipufogó és motorhang, de az első megrökönyödés után rájössz, hogy sport módban azért lehet büntetni vele. Nyilván nem egy M6 M, de  a maximális 204 Nm nyomatékkal tényleg szépen húz, bár az automata váltó meglehetősen lomha, kell neki egy kis idő mire észreveszi, hogy gyorsulni akarunk. Az 1300 kilós autóval összekerékmeghajtással is közlekedhetünk, bár nem valószínű, hogy erre városi környezetben valaha is sor kerül. Pedig a CX-3 nem igazán való terepre. A keményre hangolt futómű az egyébként impozáns 18-as kerekekkel kirázná belőlünk a szuszt is.

Amennyire bele lehet szeretni a kis SUV-ba, annyira lehet benne csalódni is. Egészen pontosan két apróság is van, ami különösen szemet szúrt a tesz ideje alatt. Mivel egy magát felfelé pozicionáló márkáról beszélünk, így nem lehet elnézni ezeket a javarészt nagyon minimális költségből könnyen orvosolható semmiségeket. Csak a sofőr mellett automata az ablak, és egy 9 milliós autóba nem szereltek könyöklőt. Arra is számítsunk, hogy nem ezzel a kocsival fogjuk elintézni a nagybevásárlásokat, ugyanis a 350 literes csomagtartó hamar megtelik. A képeken ugyan nagynak tűnik a CX-3, de ez csalóka, ugyanis élőben jóval kisebb a járgány.

Az autó egyébként viszonylag előszeretettel szívja a benzint magába, a 11 literes átlagot a néha beiktatott gyorsulásokkal könnyen hozza, óvatosan azért levihető 8, inkább 9 körüli értékre. A gazdaságosság és környezettudatosság jegyében itt is megtaláljuk a start-stop rendszert működtető gombot. Értem, hogy kell, de én rendre kikapcsolom, annyira zavar a sok indítózás. 

A multimédia rendszer viszont kiváló, annak ellenére, hogy sikerült egyszer befagyasztani a teszt időszak alatt. Tényleg nincs kibúvó, itt csak az nem tud zenét játszani az eszközéről, aki nem akar. A i-Drive-hoz hasonló kezelőszervezet pedig könnyebbé teszi a navigálást. Persze tapizhatunk is, az érintőképernyő erre is lehetőséget ad.

A szívemhez nőtt a kis Mazda. Mindenki megnézte, a forma nagyon eltalált, így lehet a megnyújtott orr résszel roadsteressé tenni egy szabadidő autót. A CX-3 ezzel a felszereltséggel már súrolja a felsőkategória határát, az apró hibákon kívül remek autóról beszélhetünk. Tény, hogy ár/érték arányban már elgondolkoztató. Az egyszer biztos, hogy nem a vadászleshez fognak kimenni vele, inkább a felső vezető nőket és frissen diplomázott privátsulisokat tudom benne elképzelni.

M.

 

 

 

AUTÓ, AUTÓ, AUTÓ

JAMES BOND AUTÓT CSERÉL? - BEMUTATTÁK AZ RX-VISIONT

MAZDA 2 - ELINDULNI NÉLKÜLED, NA MÉG MIT NEM!

PEUGEOT 308 SW - EZT A KOMBIT SOFŐRREL KÉREM

BMW I3 (REX) TESZT - ELKERÜLHETETLEN

SMART FORTWO TESZT - A LÁTSZAT CSAL

MERCEDES-BENZ CLASSIC CSILLAGTÚRA 2015 - 570 LÓVAL TOLTUK VÉGIG A FÉL ORSZÁGOT

 

  

Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG

Instagram: COLORCAM_MAGAZINE

Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?

Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr128033666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.