Lehet, hogy rossz szokás, szükségtelen magamutogatás, a social media nemkívánatos mellékterméke, de tegye fel a kezét, aki még soha nem fotózott le, esetleg osztott meg FB-on, Foursquare-en / Swarm-on vagy leginkább Instagramon egy gusztusosan feltálalt kaját.
Másrészt a látens dicsekvésen felül hasznos mind a fogyasztók, mind az étterem számára. Nekünk fogyasztóknak jó inspiráció, hogy hol együnk, mit főzzünk legközelebb egy megbízható ismerős általi ajánlás. A jó tapasztalat erősebb bármilyen reklámnál, így az étteremnek is hasznos, ha megosztják az ott készült ételek fotóit. Persze egy szép étel is lehet ehetetlenül rossz, de azért ritkább, mint a fordítottja. Szóval az egyre népszerűbb kajafotó megosztás (#mutimiteszel) nem feltétlenül elítélendő, de biztos sokan vannak, akiknek már elege van belőle.
Az izraeli Catit étterem és a Carmel borászat közös projektje a Foodography éppen az ételfotózási kényszerre alapozza koncepcióját. A gyönyörűen megkomponált ételek olyan különleges tányérokban érkeznek, amelyekben még jobban mutatnak, és okostelefon tartóval is rendelkeznek a tökéletes, bemozdulásmentes ételfotók érdekében.
A „Limbo” elnevezésű tányér hátsó karimája magasan a végtelenbe fut, ezzel egy íves hátteret szolgáltat az ételkompozíciónak. A telefontartó alap.
A „The 360” fantázianevű tányér egyik lényeges eleme szintén a megfelelő távolságra elhelyezett mobiltartó, míg különlegessége, hogy, ahogy neve is mutatja, 360 fokban körbeforgatható, azaz bármilyen szögből könnyedén lefotózhatjuk a karajt, vagy egy rövid pár másodperces videó formájában is bemutathatjuk a desszertet.
A tökéletes megvilágítás, szép szórt fény érdekében Softboxot is rendelhetünk a fogásokhoz.
Egy háromfogásos menü ára 28.000 Ft, egy négyfogásos 31.500 Ft, míg az ötfogásos degusztációs menüért 37.000 Ft-nyi sékelt kell kicsengetnünk. A 42.000 Ft értékű Foodography élmény pedig a vacsora közben egy profi fotós által vezetett gyorstalpaló ételfotós workshop árát is tartalmazza.
Egyre több turisták által látogatott helyen tiltják be a fotózást, számos múzeumban a selfie készítése is tilos. Egy-egy elegánsabb étteremben sem nézik jó szemmel, ha mobilos kajafotózással hipszterkedünk, de ha betiltani úgysem tudják, akkor a trendet meglovagolva fordítsák a saját hasznukra, ahogy a Catit is tette.
A dicsőség és az ötlet a Saatchi & Saatchi ügynökséget illeti, a bátorság pedig az ügyfelet, amiért bevállalta. A Food-o-graphy koncepció híre pár nap alatt szinte ingyen eljutott Izrael lakosságának 20%-ához, ami amúgy nagyjából egy 400-500 ezer dolláros reklámkampánnyal lett volna csak elérhető. Az étterem és a borászat forgalma is látványosan megnövekedett.
--
Pazar ajánló:
BURGER PORN, AZAZ MITŐL LESZ A DUPLASAJTOS KÍVÁNATOS?
FORMALINBAN ÚSZÓ TEHÉNNEL SOKKOLJA A VEGÁKAT EGY LONDONI ÉTTEREM
Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG
Instagram: COLORCAM_MAGAZINE
Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?
Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!