CrossCore, az új őrület

Megjelent: 2015.03.04. 10:09
Írta: colorcam

Amióta jó pár éve berobbant kis hazánkba a fitness és úgy maga az egészséges életmód, azóta megállíthatatlanul jönnek szembe a legújabb kifejezések, melyek általában egy trendi edzésmódszert takarnak, rosszabb esetben pedig egy táplálékkiegészítő megfejthetetlen nevét. Mióta az eszemet tudom, járok edzeni, az elmúlt pár esztendőben pedig rengetegféle-fajta mozgásformát próbáltam ki a divatos Speedfitnesstől az agyonmarketingelt TRX-ig. Az igazság viszont az, hogy egyiket sem éreztem teljes mértékben kielégítőnek. 

img_2902-2cov.jpg

Hogy miért? A válasz rém egyszerű. Számomra egyik sem igazán intenzív és minden testrészt átmozgató. Persze ott van még a "terembe lejárós gyúrás", ami egyrészt egy idő után nagyon monotonná válik, másrészt meglehetősen kötötté tesz. A Crossfitet nagyon szeretem, viszont itt már áteshetünk a ló túloldalára. Nőknek amúgy is túl megterhelő lehet, így nekik kevésbé ajánlanám.

Az arany középutat eddig a TRX jelentette. A haditengerészet fejlesztette ki, majd ahogy lenni szokott, később már a fitness termekben is találkozhattunk vele. A TRX tulajdonképpen az első lépcső volt, ennek már kiforottabb változataként jelent meg a CrossCore. Nagyszerű benne (és egyben legnagyobb előnye a kistesóval szemben), hogy a csiga nem rögzített, így a testet 180 fokban képes edzeni.

Elméletben első hallásra mindezen infó csábítóan hangzott, így gyakorlatban is ki akartam próbálni a CrossCore-t. Én az ABS-re keresztelt állomásos köredzést toltam végig. Ennek lényege, hogy a teremben szétszórt eszközökön kell különféle gyakorlatokat végezni meghatározott ideig (labda, bicikli, csiga, stb.). Ha ügyesek vagyunk, 1 óra alatt végigizzadhatjuk a kört, bár ez közel sem olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik. Kellő kondícióval érkeztem, mégis nagyon nehezen bírtam a sípszóig. Tök jó, hogy a monotonitást el lehet felejteni, igazi élményt ad a változatosság, ráadásul minden egyes állomáson más izomcsoporton van a hangsúly. Az pedig, hogy látod, hogy mennyire küzd a melletted álló a csigán, külön motivációt ad, hogy csak azért is teljesítsd a menetrendet. :) 

Nézzük át, hogy mit is ad a CrossCore, és pontosan mivel is tud többet a hasonszőrű fitness módszereknél:

- 180 °-os forgó, rotációs mozgásokat tesz lehetővé a központi csiga segítségével. 

A csiga instabilizáló funkciójának köszönhetően több izommunka szükséges a gyakorlatok

végrehajtásához, ezáltal jóval hatékonyabb edzésformáról beszélhetünk.

- A fő izomcsoportok fejlesztése mellett lehetőséget biztosít a mélyizmok hatékony átmozgatására,

az ízületi mozgáshatárok kitolására, a koordináció fejlesztésére.

- Saját testsúlyunkkal dolgozunk, a gyakorlatok nehézségi fokát testünk dőlésszögével állíthatjuk.

Ezáltal, illetve az ismétlésszámok változtatásával, az edzések nehézségi foka széles határok között

mozoghat.

A hagyományos kondicionáló termi edzéssel szemben:

- Minden izomcsoportra együttesen hat. A konditermek egyik jelentős hátránya, hogy a gépek és

még a szabad súlyok is korlátozzák a lehetséges mozgássíkokat a gyakorlatok végzése közben, és

aránytalanul egy izomterületre koncentrálnak.

- A CrossCore edzésen a számtalan gyakorlatkombináció által tudjuk szimulálni az élet során

előforduló természetes mozgásokat, és erősítjük az ehhez szükséges izmokat.

- A CrossCore az emberi testen, mint egységes rendszeren fejti ki komplex hatását, így az

izomtömeg arányosan és egyensúlyban növekszik.

img_3065-2.JPG

Mindennap nehezen birkózom meg a korai keléssel, de az edzést követő napon különösen bajos volt lábra állnom. Szeretem ezt az érzést, bár örülnék, ha most már elkészülne a lift a házban, mert legközelebb már nem biztos, hogy leérek a földszintre.

Én a träning-nél edzettem, őket bátran tudom ajánlani mindenkinek, aki szeretne változatos, intenzív mozgást végezni! 

Fülöp Gyöngyinek és Zsirai Milánnak pedig nagy köszi, hogy kipróbálhattam a CrossCore-t.

 

Partnerünk az edzésekben: träning

                                                cím: 1036 Budapest, Perc utca 2.

                                                web: traning.hu

 

 

 Kövessetek minket Bloglovin'-on is, hogy ne maradjatok le egyetlen blogbejegyzésről sem! 

 

 

Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG

Instagram: @COLORCAM_MAGAZINE

Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?

Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr757238737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RS 2015.03.04. 20:57:45

Én a Soter Fittness-ben kipróbáltam és valóban kifárasztott és jó edzés módszernek tartom. Mindenkinek tudom ajánlani!!!

vidékigyerek 2015.03.05. 07:45:37

A RIP60 szinte ugyanezt tudja, és barátságosabb az ára is, így ha van otthoni lehetőséged (tér), érdemes megfontolni.

Végh Ákos 2015.03.05. 12:36:10

Ezek a mozgások és gyakorlatok kb. 25 éve már megvoltak. Volt szerencsém Kiss László és Túri György úszóműhelyében végigcsinálni

Végh Ákos 2015.03.05. 12:36:34

Ezek a mozgások és gyakorlatok kb. 25 éve már megvoltak. Volt szerencsém Kiss László és Túri György úszóműhelyében végigcsinálni