Super Bowl - márkák orgazmusa

Megjelent: 2015.02.01. 22:34
Írta: colorcam

Minden márkának van egy álma. Egy álom a halhatatlanságról. Egy álom arról, hogy milliók figyeljenek rá, egy álom arról, hogy tízezrek csüggjenek a szavain. Egy álom arról, hogy a közösségi oldalak dinamikájában az ő neve lüktessen, hogy a hashtagek úgy öleljék üzenetét, mint szenvedélyes szeretők: ígéretek és kompromisszumok nélkül, tökéletesen passzolva a helyzetbe és egymás karjaiba. Ennek az álomnak nem nagy az ára (ez a gondolat nyomokban iróniát tartalmaz).

superbowl.jpg

Mindössze 4.5 millió dollárt kell kicsengetni, hogy 30 másodpercig tiéd legyen a világ. 30 másodpercnyi delírium, fél percnyi gyönyör, a pulzus felszökik, a vágy a csúcspontra ér, minden egyes dollár értelmet nyer és a forrongó közönség egy rövid ideig a te üzenetedben fürdőzik, egy lélegzetvételnyi ideig tiéd a világ. A Super Bowl a márkák orgazmusa: a probléma csupán az, hogy felérni a csúcsra igen költséges mulatság...

De ha már ott vagy, akkor csináld úgy, hogy számítson. Csináld úgy, hogy legendás legyen. Sok márka az előjáték erejében hitt (teaser videók), van, amelyik egy kicsit az "Ilyen hamar?" kínos helyzetét juttatta eszembe (előre lelövi a poént) és van, amelyik teljes csöndben haladt a csúcs felé, hogy végül teljes pompában akassza el a lélegzeteket a stadionban a várva várt hétvégen. Vagyis ez a cél: a kérdés, hogy vajon sikerül-e legalább akkora örömet okoznia partnerének (mindenkinek, aki szembekerül vele), mint saját magának. A gyönyör ugyanis sosem lehet öncélú.

 

A Budweiser tavalyi érzelmi túladagolása után ismét egy szíveket melengető, könnycsatornákat beindító szigorúan tömény cukisággal borzolja az érzelmeket. A 2014-es Puppy Love videó minden idők legtöbbször megosztott reklámfilmjeként írta be magát a történelembe.

Az ikonikussá vált Clysdale (A Ló) és a kis Labrador kölyök barátságának az egész világ behódolt. A kis szőrgombóc idén is elveszik, és amivel szembe kell néznie, hogy ismét egyesülhessen legkedvesebb ló haverjával, az nem vicc. Eső, sár, éjszaka, farkas én bemenekülnék az első útszéli gyorsétterembe. De ez én vagyok. Úgyhogy ezúton fejet hajtok az igaz barátság eme két etalonjának, akik minden körülmények között kitartanak egymás mellett. És üzenem a farkasnak, hogy valakinek mindig el kell játszania a rossz fiút, a világ már csak ilyen.

Valamint üzenem a GoDaddynek is, hogy részemről ez biztosan csak egy éjszakás kaland volt, többet ne hívjon, és ne keressen. Ugyanis a világ vezető domain regisztrációs és weboldal gondozó honlapja csúnyán elvérzett a Budweiser reklámra rákontrázó stratégiájával. Ékes bizonyítékát adva annak, hogy édes mindegy hány cuki kutyakölyök van a reklámodban, ha hülye vagy. Ugyanis az ennivaló, szintén elveszett kiskutya arra ér haza, hogy szeretett gazdái eladták őt online, annak a website-nak a segítségével, amit a GoDaddy-vel hoztak létre. Fail. De akkora, hogy állva taps. A reklámot azóta vissza is vonták.

 

Aztán itt van a Newcastle Brown Ale sör. Bár a Newcastle Brown Ale-nek nincs pénze arra, hogy megjelenjen a Super Bowl során, de kit érdekel, őket biztos nem. A Városfejlesztési Osztály c. sorozat sztárja, Aubry Plaza ugyanis megfej egy tehenet, lesmárol egy cowboyt, ölelget egy kutyát mindezt teszi teljes közönnyel, ahogy szokta és minden lelkesedés nélkül arra kéri a márkákat, hogy adjanak pénzt a Newcastle-nek, mert együtt mindenre képesek, még a reklámidő kifizetésére is. Úgyhogy minden el van intézve. Visszatollból vágja képen a Budweiser Lost Puppy storyboardját, anélkül, hogy izzadtság szaga lenne. És persze ettől még a "Lost Puppy" semmit nem veszt a vastag cukormázból.

És végül a Snickers, ami zsebre vágta a Super Bowlt. Bár dafke ember vagyok, és csakazértisaztetszik, ami másnak nem, most beállok a sorba és a fenébe is, veszek egy Snickerst. Csupán csak azért, mert Steve Buscemi egyáltalán egy légtérben volt ezzel a csokival. A "Nem vagy önmagad, ha éhes vagy" tematika és Steve olyan jól álltak egymásnak, hogy azonnal összeadnám őket. Úgy éreztem magam a reklámot nézve, mint egy szépségverseny győztese: meghatva, megtisztelve és nagyon akartam a világbékét. Persze Danny Trejo orgánumát hallgatni szintén gyönyört okozott, de István nálam minden körülmények között mindent visz. Így a Super Bowlt is.

A lista bőven folytatódik, de azt akarom, hogy Steve-é legyen az utolsó szó, úgyhogy én itt visszavonulok. Keressétek meg a ti kedvenceteket, szemezgessetek: Lindsay Lihan, Pierce Brosnan, Jeff Bridges. McDonalds, BMW, Lexus, Victorias Secret. Néhány név és márka kedvcsinálónak.

Eszti

 

Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG

Instagram: COLORCAM_MAGAZINE

Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?

Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr207127927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

roli101 2015.02.02. 09:26:46

Nem értem, miért kell olyan fellengzős, de üres kifejezéseket használni, mint "30 másodpercig tiéd legyen a világ". A világ nagyobbik része nem látta, nem is érdekli ez a sportesemény. Miért vannak olyan beképzeltek, akik valamilyen eseményt úgy állítanak be, pl. egész Amerika őrá kíváncsi és ez jelent mondjuk 10000- 1000000 embert, miközben 300 millióan élnek ott. A Super Bowlt hányan látták a hatmilliárdból?