Vasmacska terasz - Római-part helyett

Megjelent: 2017.09.07. 12:10
Írta: colorcam

Mostanában már egyre kevésbé van kedvem a Római-part felé venni az irányt, hiszen a régi varázs már-már a múltba vész,  jövőre pedig a gátépítés miatt a jellegzetes balkáni hangulatot is elfelejthetjük. Ezért kezdtem el új hely után kutatni, ami (még) nem annyira felkapott, viszont adottságai tekintetében hasonló a Rómaihoz.
img_9567.JPG

A Duna-közeli vendéglátóhelyekből, bárokból azonban egyáltalán nem állunk jó, pedig ez lehetne az egyik nagy fegyverünk Budapest elhelyezkedése miatt. A Lánchídtól a Szabadság-híd irányába indulva pedig nagyon szerettem volna olyan spotot találni, ahol kellemesen eltölthetünk pár órát. Végighaladva a budai rakparton található bringaúton, először a Double-Deckerhez érünk, a jellegzetes emeletes angol buszhoz, ami egy pohár sörre kiváló, viszont árnyékos helyek híján nehéz megmaradni nyáron, ráadásul a közeli betonfal visszatolja ránk a meleget. A már említett útvonalon tovább haladva nem sokkal érkeztem meg a Vasmacska teraszhoz, ami meglehetősen váratlanul bukkant fel a Fékező utca 1. szám alatt, viszont annál kellemesebb meglepetésként ért.

img_7911.JPG

Már a környezet is magáért beszél, hűsítő szellő, tágas parkoló, egy mini játszótér a gyerekeknek és megannyi színes szék és növény, ami nagyot dob a betérő és a hely hangulatán. Előttünk a dunai panoráma, és ahogy néztem így ebédidőben elég sok vendég, bár az utána készült képen ezt pont nem látszik. A személyzet tök kedves volt, egyből pattantak, kaptam is egy menü lapot, de mindenek előtt Facebookon akartam lecsekkolni őket. Mivel soha ezelőtt nem hallottam a helyről, kíváncsi voltam a véleményekre és értékelésekre. A helyzet úgy áll, hogy visszapörgetve találtam néhány rossz értékelést, viszont ahogy az idővonalban közelítettem a most-hoz, egyre inkább csak 5 csillaggal találkoztam. Kíváncsi voltam a miértekre, ezért kicsit faggatóztam. A kérdésekre gyorsan jött válasz, a hely megújult, így új étlap és új személyzet várja az ide érkezőket. Végigpörgetve a menüt, meggyőzően sok fogással találkozhatunk. Számomra egyelőre még kontrasztos a választék, hiszen a gazpacho és a grillezett rákfarok mellett a klasszikus magyar konyha remekeiből is szemezgethetünk, mint pl. a cigánypecsenye vagy a halászlé. Nincs ezzel baj, hiszen a stratégia értelmezhető és logikus. A hely mindenkinek szeretne alternatívát nyújtani, ráadásul akkor sem zavarnak el, ha csak egy fröccsöt szürcsölnénk el az árnyékban. Személy szerint a házi mártogatós tálat kóstoltam meg, ami teljesen a helyén volt, tekintve, hogy a zöldségek frissek voltak, a padlizsánkrém pedig nem túlzóan füstös és fűszeres.

img_7893.JPG

Nagy hambis lévén muszáj volt ránéznem a hely nevét viselő vasmacska hamburgerre is. Chedarral, coleslaw salátával és steak burgonyával érkezett, meglehetősen kiadós mennyiségben. A buci roppanós volt, a hús finom, a korábban említett salátán csiszolnék még egy picit, nekem túl majonézes volt, de nem egy fine dining étteremről van szó, így nem szeretnék túl szigorú lenni.

img_7901.JPG

Azt hiszem, kezdtem durván tele lenni, de mivel az édesség csatornám még teljesen üres volt, úgy éreztem, lezárásként simán kapuba tudok juttatni még egy somlóit. Receptre írnám fel a házi tejszínhabot, annyit ad hozzá az ízélményhez. Azon túl, hogy ez itt most nem valósult meg, érezhetően friss volt a desszert, nem volt nehéz és konyhanyelven fogalmazva folytós.

img_7910.JPG

Összességében a Vasmacska egy remek hely, könnyen jelenthet alternatívát a Rómairól és a közelből átcsábuló családoknak és fiataloknak is, mindössze 20 percre a Lánchídtól. Szimpatikus, hogy a közeli yacht kikötő ellenére sem hivalkodó a helyszín, így bringával és a parkoló miatt autóval is bátran megközelíthetjük.

img_9565.JPG

Hamarosan pedig esti programokkal és eseményekkel is készülnek majd, így az éjszakába nyúló sörözésekért, a kivetítős meccsnézésért és a diéta utáni hajnali édességpótlásért is érdemes erre járni. Ráadásul  a római part bezárásával nem kell lemondani a hekkről, a Vasmacskában egész évben elérhető.

M.

A parton túl:

TOP 5 STREETFOOD HELY

ÁLMAIMBAN AMERIKA VISSZA INTEGET  - BUDAPEST BARBECUE COMPANY

CUPCAKE - KRÉMES VARÁZS A VÁR ALATT

RÉTES ÉTTEREM - BALATONI ÍZEK SALLANGOK NÉLKÜL

SZATMÁRI FERI, AKI DIVATBA HOZTA A FŐZELÉKET

  

Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG

Instagram: @COLORCAM_M és @COLORCAM_WS

Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?

Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr8312678365

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lüktet, hasogat, betompul 2017.09.12. 16:07:09

Mit üzen a web? Heti alkoholos hírek, költemények: Nagy mennyiségű alkoholos ital fogyasztásának másnap jelentkező utóhatása a macskajaj. Jaj! Hiába hétfő, nem csak jajveszékelés van a Heti sajtóban. Hétszentség'17/36 2017. 09. 04. Az eső sem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása