PocketBook Ultra teszt - Könyvtár a zsebben

Megjelent: 2015.04.10. 08:00
Írta: colorcam

Az első és egyben utolsó alkalom amikor kapcsolatba kerültem egy e-book olvasóval, az tavaly előtt karácsony volt, amikoris eldöntöttem, hogy édesanyám jó hasznát venné, így felkutattam különböző gyártók újabbnál újabb típusait. Sajnálattal deklaráltam, hogy ez nem olyan izgalmas terület, mintha tabletet keresnék, mert hát specifikus a feladat, így a megoldási lehetőségek is korlátozottak.

650ultra_braz.jpg

Két héttel ezelőtt kaptam meg a PocketBook Ultra könyvolvasót kipróbálásra ezen cikkhez, és izgalommal konstatáltam, hogy ebben egészen új fícsörök találhatók, így teljes erőmmel nekiláttam a teszteléshez, ennek eredményét olvashatjátok alább.

Külcsíny

Az Ultra név hallatára magas minőségi elvárások kezdtek tajtékozva követelőzni bennem, szerencsére ezen kis (6") e-book olvasó dizájnját tekintve jól sikerült. Jó volt kézbe venni, első olvasás közben vettem észre, hogy nemcsak a kijelző alatt vannak gombok, hanem a készülék két oldalán is, ami nagyon hasznosnak bizonyult különböző olvasási testhelyzetek felvétele közben. Ízléses elhelyezést kapott a micro usb csatlakozó és az sd kártya helye, az olvasó alján, egy kis műanyag lemez alatt. Ugyanezen környéken található egy 2,5mm Jack csatlakozó és egy pici bekapcsoló gomb is.

Belbecs

Az első bekapcsoláskor meglepődtem az új E-ink Carta kijlzőn, ami minden túlzás nélkül olyan látványt nyújtott, mint egy jó minőségben kinyomtatott papír. A könyvolvasóban sok újdonság kapott helyet.

Az első, amit számba vennék, az az 5megapixeles autofókuszos kamera. Megpróbáltam vele fotózni, természetesen fekete-fehérben, megmondom őszintén, beltéri fényben ez majdnem lehetetlen, nagyon-nagyon sokat kellett várnom, mire felsejlett bármilyen kép a kijelzőn. Ezen csalódás után olvastam a használati utasításban, hogy a gyártók ezt a kamerát arra szánták, hogy lehessen vele újságcikkeket, névjegykártyákat scannelni, amit egy szuper ötletnek tartok. Nekem azonban ezt sem sikerült megvalósítani.

A következő kiemelt dolog a többérzékelős kijelző volt. Szövegkiemeléshez lett volna a legjobban használható, mert hát van ilyen lehetőségünk is, avagy nagyításhoz, forgatáshoz, viszont nekem kezelhetetlennek bizonyult, sosem az történt, mint amit szerettem volna, vagy ha igen, akkor is nagyon lomhán, már-már komikusan idegesítően. Ha elfordítani vagy nagyítani akartam, meg kellett nyitnom egy erre használatos menüsort, elvégezni a beállításokat. Szerintem egy többérzékelős kijelzőn ezt meg lehetett volna máshogy is oldani.

Wifi csatlakozási lehetőség

Ezt egy nagyon hasznos dolognak találom, mert könnyíti a könyvek eszközre juttatását. A készüléken előre telepített dropbox sync alkalmazást találunk. Ez kézenfekvő megoldás lehet egyetemistáknak, akik mindig felteszik dropboxra a jegyzeteket, és ezen szerkezettel mindig up to date tudnak kiemelni, további jegyzeteket hozzáírní, szótárazni. A wifi kapcsolat a telepített böngészővel használható internetezésre. Szerény véleményem szerint ezt csak akkor tegyük, ha semmilyen más eszköz nem áll rendelkezésre ezen célra a közelünkben.

Érdemes fejben tartanunk, hogy ez nem egy tablet, hanem egy e-book olvasó. Ennek amúgy minden porcikájában eleget is tesz. Újra lehet programozni a gombokat, hogy milyen könyvformátumoknál hogy viselkedjenek, tudunk kijelölni szavakat, majd szótárazni ezeket, vagy jegyzeteket hozzáírni, netán kiemelni. A kijelzőn a szöveg tényleg gyönyörűen kontrasztos, éjszakai olvasáshoz beépített megvilágítást kapunk, amit kedvünkre tudunk bekapcsolni. Lehet állítani a könyv megjelenítésének formátumát, és lehet nagyítani is. Ha szeretnénk, a 'text to speech' funkcióval fel tudjuk olvastatni a könyvet.

Zene lejátszási lehetőség

Tudunk zenét hallgatni az e-book olvasón, viszont csak fülhallgatóval, sajnos beépített hangszóróval nem rendelkezik.

A készüléken kapunk egy-két játékot plusz applikációként (pl a sakk) az unalmas percek agyonverésére, valamint van rajta egy sketchbook alkalmazás is, ahol az ujjunkkal tudunk rajzolni.

Úgy gondolom, hogy a PocketBook Ultra egy igazán jó minőségű e-book olvasó, nagyon jól lehet rajta könyveket olvasni, könnyű kezelni és nagyon jó kézbe venni. Szerintem van benne egy-két funkció, ami az én kezemben kevésbé működött, így feleslegessé vált, viszont ha valaki szeretne olyan olvasási élményt, ami már nagyon közel áll a könyvhöz, annak ez a legjobb választás! Ráadásul ezzel a készülékkel a 4GB tárhelyen kis túlzással zsebre tehet egy egész könyvtárat!

Szabi

 

Teszt Elek:

KÍNAI CUCCOK LEPIK EL EURÓPÁT

SAMSUNG GALAXY A3 ÉS A5 TESZT

DOOGEE DG2014 TURBO TESZT

BEMUTATKOZOTT AZ S6 ÉS AZ S6 EDGE

FUJITSU LIFEBOOK U904 TESZT

HONOR 6 ÉS 3C TESZT

 

Haverkodjunk Facebookon is: WWW.FACEBOOK.COM/COLORCAMMAG

Instagram: COLORCAM_MAGAZINE

Kérdésed vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?

Oszd meg velünk kommentben vagy írj a HELLO@COLORCAM.HU-ra!

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr677239517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása