Canon 6D - Őszinte teszt, elsőként nálunk!

Megjelent: 2013.01.25. 12:51

Én mindig is állítottam, hogy hiszek abban, hogy az ilyen hatalmas multinacionális cégek vezetősége végtelenül ért ahhoz amit csinál és mi azért nem vesszük észre ezeket a praktikákat, mert apró porszemként nem látjuk át a dolgokat. A másik teóriám az, hogy a Canon és a Nikon vezetősége puszi pajtások, akik együtt járnak sushizni és kő-papír-ollóval döntik el, éppen melyik cég verjen rá a másikra.

canon-6d.jpg

Ugye a Canon volt az, aki jóval előbb piacra dobta az első digitális full frame vázát, amire a Nikon lassabban reagált, mint egy leszedált koala. Több mint 3 évig tartott mire a 'sárga logós' gyártó is piacra dobta az első kisfilmes formátumú vázát. De azóta meg mintha a Canonnál felejtettek volna el kő-papír-ollózni. Tök jó, hogy most tettünk egy történelmi kitekintőt, de miért is volt erre szükség? Azért mert így látszik leginkább, hogy mi a legnagyobb hibája a 6D-nek. Volt egy baromi jó alapötlet. Olcsó kicsi full frame váz, plusz videó, plusz egykét parasztvakítás és veszik is, mint a cukrot.  És lehet nyafogni, nincs benne két memória kártya slot csak egy. Meg hogy 1/4000 a leggyorsabb zársebessége. De a fő problémám azzal van, hogy MEGINT TELJESEN ÁTALAKÍTOTTÁK A GÉPET! ÖSSZE VISSZA PAKOLTÁK A GOMBOKAT, KIVETTÉK A JOYSTICK-OT ÉS NINCSEN KONKRÉT WHITE BALANCE GOMB!!!!!!! Viszont a ’pirosak’ mázlija az, hogy mivel ebben az árkategóriában más ésszerű választása nincs a felhasználónak, megvettem a gépet, és őszintén kimondom, hogy beleszerettem.

canon_6d_c_water.jpg

Elsőre

Kezdjük el vizsgálgatni a gépet. Ami elsőre szembe ötlik, hogy nagyon pici lett a kollégáihoz képest. Ezáltal azonban minden nagyon kézre esik rajta. A kedvenc kis joystickom helyét egy nyolc irányú izé vette át, ami a tárcsa közepén helyezkedik el. Nem rossz ez, csak ha valami bevált, miért kell rajta változtatni?  Van nagyító gomb meg lock meg minden amit akarunk és ezeket teljesen át is variálhatjuk. Kb. 1 napig kellemetlen, utána megszokja az ember. Az előbb említett nagyító gombot még nem tudtam megszokni, de hát lehet hogy csak hülye vagyok. 

Chris-Gampat-The-Phoblographer-Canon-6D-Hands-on-review-first-impressions-product-images-6-of-6ISO-1600.jpg

Hisztifaktor

Még senki nem fogta a kezében a gépet, de már mindenki verte a hisztit hogy mi az hogy csak egy memória kártya slot van benne. Erre csak annyit tudok mondani, hogy MERT CSAK EGYET RAKTÁK BELE. Kész pont. Pár évig megoldottad ennyivel, próbáld meg ezután is. 

A fogásra viszont nincs panasz, ugyanis ha megfogja az ember, akkor egy masszív, de nem túl vaskos, ám de mégis minőségi érzést nyújt. Profi Darab, mondja magában az ember, a többiek majd irigyek lesznek, hogy nem az övék, vagy dühösek, hogy Nikonnal kezdetek el fényképezni.

Bekapcsolás után kiszélesedett előttem a világ. Szó szerint, ugyanis a 17-40-es obim egy full framen teljesen más érzést ad, mint a régi 50D-re rápakolva.

Első dolog persze amit kipróbálok a wifi-s őrület. Amit sajnálok, hogy nem az EMO korszakban robbant be a piacra, mert akkor még több minőségi selfshot-ot láthattunk volna. Ez szerintem tuti minden Tumblr rajongó/felhasználó álma. Viccet félre téve jópofa ötlet, van még rajta mit csiszolni, de 1-2 program update és firmwire frissités és jó móka lesz. ÉS LEHESSEN VIDEÓRA IS HASZNÁLNI… (とのビデオに使用することができます) Hátha olvassák a cégközpontban.

ISOlátor

A következő dolog, amire nagyon kíváncsi voltam, hogy tényleg annyira jól bírja e magas ISO-t, mint ahogy az első egy-két tesztben lejött. Az eredmény megdöbbentő lett. Egészen elképesztő dolgokat produkált. Lassan egy hete van nálam a gép, és még nem használtam vakut. Pedig régen vadul villogtattam.És igen, a mindent verő atya úristen a Mark III, a kanyarban nincs az ISO tekintetében (mondjuk tény hogy ennyiben jobb a 6D). Nincs az a dörzsölt dohányutcai fényképész, aki rá tudna beszélni egy 6D vásárlót, hogy ugyan már drága barátom vegyél inkább Mark III-at. Mert a duplájába kerül. És fordítva még csak-csak meg lehet beszélni az emberrel, hogy a különbözetből inkább optikákat vegyen, de ez nem az én asztalom.

6D-VS-5D-MARK-3-1024x518.jpg

Ez is, az is

Igen Nikon D600, versenytárs meg huuuha. Azoknál lehet versenyről szó, akik most lépnek be a fotózás szépségekkel és képpontokkal teli rohadt költséges világába. Mert Nikonról Canonra és fordítva történő váltás ritka, mint az olcsó Apple termék. Lesz róla teszt, úgyhogy nyugi!

Térjünk vissza a 6D-re. Ami nekem újítás volt még az 50D-hez képest, hogy 12,5 x annyi menü pont van, mint régebben. Még a 109-es busz menetrendjét is be lehet rajta programozni. Ami először furcsa volt, hogy a filmes beállításokat csak akkor érhetjük el a menüben, ha filmezésre van állítva a pöcök. Ugyanígy a fotónál. Itt lehet állítani a HDR-t, a WiFi-t a GPS-t, továbbá a zajszűrést, az ISO kiterjesztést, ÉS AZT A ROHADT FEHÉREGYENSÚLYT IS. KI AZ AKI NEM CSINÁLT NEKI A FELSŐ KIJELZŐ MELLÉ DEDIKÁLT GOMBOT???? KI??? (amúgy az info menüben is lehet állítani, de akkor is) Ez idegesítőbb, mint a Ryan Gosling motivációs plakátok...

Képernyőfotó 2013-01-22 - 20.48.55.png

 Igen tudom, van egy borzalmasan szűk csoportja a fotós társadalomnak, aki hasznát veszi majd a GPS tagnek, én annyira nem.

A fókuszrendszer 11 fókuszpontban lubickolhatunk kedvünkre, amiből a középső még ráadásul tök sötétben is fókuszál... 11db fókuszpont? Komolyan? 11? Én értem, hogy nem akarták, hogy versenyképes legyen a Mark III-al, de abban 61 kókuszpontról beszélünk! 50 db a különbség!!!  Ez nem lemaradás, ez nem vereség, Ez olyan, mint ha Mark III lenne a Halálcsillag, a 6D meg az Alderaan. Mondjuk a Canon a megapixel harcba sem szállt be, de ezt nem bánom, mert így egy esküvő fotózása nem 2TB mennyiségű nyersanyagból áll. De ez a fókusz para számomra érthetetlen. 

Még friss

Most ejtek néhány szót a hangyafasznyi kis újításokról, beépített izékről, mert a sorstársak, akik már 3-4 vagy még annál is több éve nyüstölnek egy gépet, azoknak ezek is örömöt, sőt nagy örömöt tudnak okozni. Az egyik a HDR, amit még élesben megmondom őszintén nem teszteltem, de most megyek csúszkálni Csigamajszolók croissant földjére, és majd elmesélem milyen volt. Beállítása egyszerű, választhatunk, hogy hány fotóból készítse el, majd elsütjük a képet és ő lesz olyan cuki és összerakja. A másik, ami hasonlít a HDR-re az a multi expo, ahol annyi a különbség, hogy nem automatikusan lő 2-3 képet, hanem mi exponáljuk az összeset és a végén egymásra rakja őket. Újdonság még a vízszintező. Ezt lehet nézni a nagykijelzőn vagy a keresőben a fénymérő helyén.

Chris-Gampat-The-Phoblographer-Canon-6D-Hands-on-review-first-impressions-10-of-11ISO-1600.jpg

 Finito

Összegezve: hisztigépek mindig is lesznek! Olyan arcok akik nonstop rinyálnak a neten, hogy ez miért szar, meg az miért szar, azok az emberek frusztrált 120 kg-os demagóg marhák, akik még mindig az anyjukkal laknak. Kb. olyanok, mint egy 30 éves Eric Cartman. Ha vásárolni szeretnénk valamit nem rájuk kell hallgatni. Ők annyira bennfentesek, hogy a Canon titkosított infóit, első kézbe kapják a Pók utcai lakótelep vegyesboltjának a hátsó bejáratánál. Ők mindent utálnak ami új, vagy amit 3 embernél több használ. És most nem azt mondom, hogy én vékonyabb vagyok (de az vagyok) vagy nem vagyok frusztrált 30-as (extrovertált 20-as vagyok) és nem azt mondom, hogy rám ne hallgass, de én legalább úgy alkotok véleményt, hogy fogtam a gépet és már 2 hete használom is.  Hogy mihez tudnám hasonlítani? Első ránézésre pont olyan, mint egy 6D, kicsit használtam és rájöttem, hogy inkább egy 6D-re hasonlít, de mostanra megmernék rá esküdni, hogy kiköpött 6D. Jobb, mint a Mark II, kevesebbet tud mint a Mark III. Vannak benne jó funkciók, vannak benne viccesek, vannak benne haszontalanabbak mint a világító öngyújtó (komolyan valaki használta már azokat bármi értelmesre?) Vannak gyengéi (kókusz, fehérbalansz), vannak előnyei ( ISO, WiFi, FullFrame).  De lássuk be, sok választásod nincs! Mark II régi Mark III drága, Nikonra... Ha most akarsz gépet, ez van! Én nem bántam meg.

 kép-9.jpg

kép.jpg

kép-20.jpg

kép-5-2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://colorcam.blog.hu/api/trackback/id/tr995042297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása